onsdag 17 november 2010

det går åt rätt håll i varje fall

men visst är jag trött och frusen på kvällarna... Huvudvärken kommer och går lite nu och då beroende på hur magen sköter sig... så de verkar hänga ihop... undra om det är en jätteförkylning på G som inte riktigt vill bryta ut, men ändå ligger där och lura.

Besiktade bilen i morse och allt gick bara bra... skönt! Det är alltid ett stressmoment om något har gått sönder så att man inte får köra den... men han var imponerad att bilen var så fin med tanke på åldern (1994). Och den är fin förutom att lacken börjar vara lite tunn så den rostar lätt. Det måste vi göra något åt till våren.

Kallt har vi haft nu ett par dagar och det kyler verkligen in i ben och märg... visst har jag lite energi eftersom jag soppar ännu, men jag fryser mycket mer än jag någonsin trodde var möjligt. Kanske för att jag inte har så mycket överskottsfett längre. Sist jag var och mätte hos konsultenen så konstaterade hon att jag hade en hälsosam andel fett i kroppen, från att ha gått från att ha livsfarlig fettma till hälsosam.. HÄRLIGT! Denhär veckan står jag dock ganska still på vågen... säkert beroende på maten jag åt i lördags... men det pekar neråt i varje fall och kroppen kanske behöver lite lugn och ro också!? Kompisar frågar när jag ska börja äta igen och att nu måste det väl vara bra... men jag vill så gärna ner under 80... det skulle kännas så bra! Sen kommer garanterat vikten att förflyttas i kroppen när jag börjar träna igen... för NU längtar jag verkligen! Om det blir varmare i eftermiddag ska vi göra en första tur på skidspåret... jag ska åka med sonen som inte åker så fort, så det ska nog gå bra... men det beror på om dehär -17 graderna ger sig under dagen.

Annars försöker jag bara hålla näsa ovanför vattenytan... det är MYCKET på jobbet igen och stressen gör sig påmind. Jag önskar jag hade dubbelt så mycket tid för allt... men det har jag inte! I dag kommer dessutom paketet med tyg så jag ska börja sy till revyn... Jag ritade mönster i går kväll för brinnande livet och har två i stort sett helt klara... det är det tredje mönstret som jag inte riktigt har kommit underfull med... undra om jag ska försöka hitta någon klänning att titta på eftersom jag inte sytt något liknande förut. Annars får jag försöka lösa det på bästa sätt... förhoppningsvis kan jag använda provdockan (vet inte måtten på tjejen som ska ha den).

Nähä...dags för att ta tag i dagen och dess vedermödor!

Ha en bra, om än iskall, onsdag!

Inga kommentarer: