onsdag 31 mars 2010

Påsk i antågande


Oj så fort tiden går... imorgon börjar påsken. Härligt med lite ledighet känner jag. Barnen längtar också efter att få vara bara lediga i 5 dagar.

Dottern ska först avsluta veckan med att uppträda på melodifestivalen på skolan. De får mima till en låt och hon har frågat alla sina tjejkompisar om de vill vara med, men ingen har nappat på det, så hon ska göra det själv. Det ska bli roligt att se.... om hon nu vågar bara... Men hon vill så gärna, så jag hoppas verkligen att hon gör det! Mamma Mia är det som står på tapeten och igår målade vi en tröja med glitterfärg som det står Mamma Mia på och så är det lite hjärtan och stjärnor... oj så hon längtar... hon ska öva i kväll!

Själv är jag som vanligt väldigt trött och slut.... jag är bara så less på detta nu, så något måste göras... Ska till en läkare i morgon så det blir spännande och se om hon kan hitta något fel på mig eller har några tips. Har hört om sköldköteln och binjurarna som kan ta mycket stryk av att vara stressad, men vi får se vad hon kommer fram till. Läste idag om en kvinna som har stresshjärta (rusar OCH hoppar över slag) och det är inte alltför ovanligt, kanske är det det jag har också. Hoppas i varje fall att läkaren tar mig på allvar och försöker hitta något.

Sedan blir det nog en sväng till svärföräldrarna i helgen, men vi får se... maken kände sig förkyld nu på morgonen och då åker vi nog inte... vi får se helt enkelt. Annars blir det lugna dagar med lite skidåkning, kanske lite slalom som jag lovat dottern och kanske någon pipeltur (inte för att jag gillar att fiska, men jag gillar lugnet!).

Alla som ska ta kvasten och åka till Blåkulla träffar jag där... annars ha en riktigt bra påskhelg!
(Bilder lånade från Kalmar läns museum).

1 kommentar:

Helen sa...

Hoppas att det blev Mamma Mia-succé för din dotter!!

Ha en härlig påskhelg! Kram!

Och visst ska jag till Blåkulla ikväll. Vi ses!