måndag 15 mars 2010

Åter till vardagen igen

Hoppas, hoppas vi klarar oss från den förhatliga magsjukan. Sonen var ju som sagt sjuk i veckan, men bara nån dag... Nu fick jag höra att flera är borta på idag också och fått varv 2 av magsjukan. Ja, ja... kommer den så kommer den... inget att göra åt!

Barnen har haft en jättehärlig halvvecka hos farmor och farfar. Det har inte alltid varit så fint väder, men de har haft en härlig tid ändå. Tack för att de fick komma! Vi åkte upp i strålande sol i lördags med mötte "vintern" igen strax söder om Skellefteå... snö och kraftiga vindar... USCH! men solen kom fram senare under eftermiddagen igen. Riktigt aprilväder måste jag säga.

Igår tog vid det bara lugnt... (jag mådde pyton!) och sedan åkte vi ner igen. Kvällen spenderade vi med att packa upp och stoppa barnen i säng...

Så nu är vi tillbaka till vardagen igen... denna vecka är ganska fulltecknad. Imorgon har jag fullt upp med möten och sedan ska jag fira min födelsedag lite också... fyller ju inget jämnt eller så, men tycker ju om att fira för det! Sedan har dottern friluftsdag på torsdag och vi ska hitta på något hon och jag då (de ska åka till en slalombacke och åka skrana eller pulka och hon vill inte det). Sedan måste jag fortsätta och beta av min att-göra-lista. Jag konstaterade i fredags att april kommer att bli ett mindre helvete... det är forskningsansökningar som ska in, det är undervisning som måste förberedas och det är en kurs som jag går som ska förberedas... så det är verkligen fullt upp, plus att maken flaggat för att det blir en del resor för honom också. Pust... det blir tufft ... men jag får bita i.

Jag känner också att det börjar suga lite i golftarmen... ska fundera på att boka lite tid i golfsimulatorn och fila lite på formen... har ju en del teknik att fundera över innan det blir barmark och möjligt att spela på banan igen... kul att vi kom så långt ifjol att vi faktiskt kan gå ut och spela på bana redan under försäsongen... härligt!

Ha en bra måndag nu... hoppas solen får skina på oss lite idag... det behövs.

Inga kommentarer: