torsdag 4 mars 2010

Kämpar ännu.. men jag tror förnuftet vinner!

Igår var en riktigt jobbig dag... jag var tvungen att göra inlämningsuppgifter och en ny tentafråga igår och det tog sannerligen musten ur mig... jag har helt slut när det väl var gjort... sedan var det bara att kasta sig i bilen och hinna handla innan jag skulle hämta barnen (maken var ju i Östersund hela dagen, kom hem vid halv elva).

Så när vi kom hem fixade jag snabbt mat och sedan däckade vi i soffan alla tre. Barnen var nog minst lika trötta som jag för ingen av dem direkt protesterade när det var dags för sängen. Så bullarna jag hade tänkt baka igår är fortfarande obakade OCH nu på morgonen bestämde jag att strunta i dem.. vi har lite annat fika och så blir det tårta ju! Så lite bättre känns det, men lite dåligt samvete har jag nog ännu för att jag inte ORKAR!

Ikväll måste jag dock orka städa undan lite och så måste vi bädda upp till gästerna (det blir nog pappa och kusinen). Ska bli roligt att träffas, det var ju ett tag sedan.

Idag är det annars att försöka fortsätta beta av dendär att-göra-listan som bara blir längre och längre... hoppas jag har lite bättre ork idag att göra det!

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Fru Engström sa...

...och Erin & Adrian har väl berättat vad de fick hos oss, på Is kalas?

Varmkorv med bröd, EN sorts köpekakor och inte ens en tårta, utan marängsviss. Hur populärt som helst, och hur enkelt som helst.

Helen sa...

Det är jobbigt när viljan finns, men inte orken...

Lyssna på din kropp, och försök korta ner den där "att-göra-listan"

Hoppas ni får en bra helg!

Kram!