måndag 8 mars 2010

Helg och kalas till enda

Solen skiner, klockan är 8 och det är +1 grad... HÄRLIGT! (även om jag inte direkt önskar mig varmgrader... -2-5 tycker jag skulle vara lagom).

Och som solen har strålat i helgen. Stumpan fick en härligt tjejkalas i fredags med bara tjejkompisar från klassen. Hon var sååå nöjd även om hon var trött efteråt. Kusinen var ju och hälsade på och hon var så glad åt det också! I lördags kom ett kompispar med barn, farmor, farfar, faster och farbror och lillkusinen (morfar och kusinen från Östersund var ju fortfarande kvar)... så det blev fullt hus!

Solen strålade så fint så vi stuvade om lite i planerna och började kalaset ute i pulkbacken. Barnen och vi vuxna med för den delen, åkte skrana, tefat och bobb och alla hade fantastiskt roligt. Roligast är nog att få åka med farmor/farfar/morfar tror jag. Tårta och fika intog vi i köket även om vi kanske hellre fortsatt att sitta i solen ett tag till.

Middag serverade vi senare med plockmat som är stumpans favorit. Gjorde bland annat en marinerad fläskfilé som blev oerhört populär. Den marineras två gånger vilket gör att den blir så oerhört mör och god... ska testa med något annat kött också nån annan gång.

Nu är det åter till vardagen... eller ja.. det är ju sportlov denna vecka. Barnen ska ju åka till farmor och farfar i morgon eftermiddag, så vi ska få jobba som vi så väl behöver. Jag ska försöka jobba bort lite saker som hänger över mig plus att jag har ca 50 tentor att rätta denna vecka.

Måste också försöka komma igång med träningen igen.. är inte helt frisk från den här sabla förkylningen, men jag kan ju inte bara vänta på att den ska försvinna helt heller innan jag kommer igång igen. Ska börja med lugna promenader så jag kan trappa upp igen... det kändes ju så bra innan jag blev förkyld... nästan så jag kunde ta några löpsteg (är för tung för det dock)... men men. LCHF har totalt kraschat för mig igen... och denna gång bryr jag mig mindre. Har gått upp något kilo sedan jag slutade, men då har jag ju inte tränat alls... ska bli intressant om jag kan fortsätta och gå ner om jag får igång träningen igen. Är bara så frustrerad att jag inte kan få bli lite piggare och friskare så jag orkar saker och ting. Var helt slut i lördags efter att ha gått upp för pulkbacken några gånger... känns inte kul alls.

Måste ta tag i saker och ting nu.. får snart tentor att rätta. Ha en bra måndag!

Inga kommentarer: