fredag 5 mars 2010

Min lillstumpa blev 7 år idag!

Oj så fort tiden går!!!

Grattis till min lilla tjej som fyller 7 år idag! och vilken dag hon fick. Igår kom kusinen med morfar och stannar hela helgen, idag var det riktigt kanonfint väder och hon åkte skidlopp på skolan (kom 2:a) och sedan var det tjejkalas för hela slanten!

Hon bjöd hem alla tjejer i sin klass (3 st) och 3 tjejer ur 1:an samt två grannflickor. Oj så roligt de hade. Vi lekte lekar (skattjakt med uppgifter) och jag tror att den som var mest uppskattad var pennan i flaskan (man sätter ett snör runt magen, hänger en penna däri (i bak) och så ska du pricka en flaska. Oj så de skrattade allihopa! Sedan var det lite mer sedvanligt med ordna siffror, sätta svansen på grisen, kasta bollar och bära ägg på en sked (kokt ägg, men det fick de inte veta innan, gissa om de blev skraj när jag kastade ägget på dem efter alla gått :-). Så nöjd var hon lillstumpan efter sin födelsedag!

Nu ligger hon i sin säng och kusinen ligger under (våningssäng) och småfnissar lite. Härligt att hon har så roligt med sin kusin som hon tyvärr träffar lite för sällan.

Imorgon fortsätter kalaset med släkt och vänner. Det blir bra med en lugn söndag sedan så man orkar veckan som kommer.

Jaa... tänk, för sju år sedan låg vi på förlossningen fortfarande med en nyförlöst liten tjej (ja.. inte sååå liten kanske, 4990 g)... jag låg i sängen och tog mig inte upp (snittad) och maken fick uppgiften att tillbringa första natten med sin dotter. Oj vilka fina band de fick under den natten som sitter i än idag. Det känns så nyligt men ändå 7 år sedan.

Ha en riktigt trevlig helg!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för kalaset! Ingrid var mer än nöjd när hon kom hem!

Jag undrar om det kan vara så att hon hade med sig en långärmad tröja till er, en lila/rosa HM-tröja, randig? Vi ses o hörs.

Camilla sa...

Ja, då är det hennes tröja.. jag tittade efter märkning men hittade ingen och tänkt att någon säkert hör av sig om hon saknar den... kommer över med den senare.