måndag 22 mars 2010

Åhh... en sådan härlig söndag vi hade!

Solen sken ikapp med barnen när vi spände på oss skidorna och skidade till grillstugan med picknick på ryggen. Jag var lite för lat för att fixa med brasa och grilla, så jag stekte hamburgare hemma och stoppade i en termos (vi har en sån där stor termos med stort håll... perfekt för korv, hamburgare och annan man man vill hålla varm).


Sonen är så duktig att åka skidor nu, för att inte tala om dottern som åker fortare än mig i det flesta fall... och som upptäckt tjusningen med att susa ner för en backe. Igår var sonen lite extra duktig och tog med sig liggunderlaget på ryggen när vi skidade iväg på picknick.


Denhär gången kom jag också ihåg att ta med kameran ut (synd att batteriet tog slut bara)... och vilka härliga vårvinterbilder jag fick.

Tycker det är lite spännande att experimentera med solen och hitta motljus också... fast nu längtar jag lite till våren så jag får börja ta bilder på "när knopparna brister".



Efter skidturen lekte barnen i snön och vi satt på bron och njöt av solen en stund.... sedan var lite lite vanlig husliga göromål att pyssla med (bädda rent i sängarna, laga mat osv.). Barnen somnade snabbt igår kan jag säga efter en sån härlig skidtur.

Lördagen däremot var minst lika fin.. men jag var inte alls så pigg och allert... Kan det måhända beror på fredagkvällens aktivitet!? Det var pub i byn och denhär gången gick jag och två väninnor dit.. vi hade jättetrevligt och stannade hela kvällen. Mycket vin blev det, nästan för mycket och sent också.. halv ett lullade vi hemåt... och det snöade för fullt hela kvällen så det var lite slirigt att komma sig hem. Så det var den helgen.

Nästa helg är det makens tur att gå ut (whiskey-provning) och sedan ska vi troligen hjälpa kompisar att flytta från en lägenhet till ett hus... ska bli roligt att se deras nya hus, alldeles nybyggt är det! Det måste vara härligt att få ett alldeles nytt hus som är bara deras. Det var länge sedan vi träffades också så förhoppningsvis hinner vi med att ha lite trevligt också. Sen är det påsk... oj så tiden går... hinner inte med alls.

Ska ta tag i min att-göra-lista... som sakta... sakta blir lite mindre.

Ha en bra måndag!

1 kommentar:

Helen sa...

Oj, det var ett tag sedan jag tittade in hos dig. Jag har den äran att gratulera i efterskott!!!

Vilken härlig skidtur ni hade igår, tänk vad solen betyder mycket.

Hoppas vi får mycket av den varan här fram över...

Kram!