tisdag 16 mars 2010

Sol, nysnö och mitten av mars

Nu får det vara nog med snö kan man tycka, men jag måste ändå tillstå att det var vackert att dra upp rullgardinen i morse.. solen som nyvaket strålade genom träden som var mjukt draperade med vit nysnö. En vacker syn för trötta ögon. Det verkar hålla i sig också så jag får fint födelsedagsväder. Härligt.

Barnen vaknade redan kvart i sex i morse... undra om katten väckte dem... Katten har fått häftiga vårkänslor och säkert lite löpkänslor också (trots att hon är steriliserad).. hon hoppar på dörren i tron att den ska gå upp så hon kan komma ut. Måste försöka komma på något så hon slutar upp med detta... blir så jobbigt annars om man ska vakna varje morgon hon vill ut tidigt.

Igår lyckades jag slutföra en uppsats som har hängt över mig länge. Det har varit en sån otrolig skrivkramp som det var länge sedan jag råkade ut för. Men igår la jag sista handen vid den, för denna gång i varje fall (nu ska min medförfattare läsa och kommentera och sedan ska den gås igenom igen och därefter skickas till tidskrift). Gissa om det känns skönt! En sak mindre på att-göra-listan för tillfället. Idag är dagen fylld med möten, så det blir inte så mycket annat gjort gissar jag. Ska ändå försöka ta tag i nästa sak på att-göra-listan...

Ha en riktigt bra, härlig tisdag! Det ska jag!


Inga kommentarer: