tisdag 2 mars 2010

Trodde det var över... eller?!

Denhär sabla förkylningen... är sååå less... kände mig bättre igår men höll på att hosta ihjäl mig när jag gick från jobbet till bilen (kalluften?)... kände mig hängig igår kväll också och somnade på stubben. Idag hade jag massage som jag kanske egentligen inte borde åkte på med tanke på förkylningen, men eftersom jag kände mig piggare igår hann jag inte avboka innan det var försent, så det var bara att fara!

Oj, så duktig han är min massör... han går in på djupet i musklerna och löser upp knutar, låsningar osv... och allt känns så mycket bättre nu... lättare att andas (kändes som jag hade en korsett på mig tidigare), inte lika ont i huvudet, mindre stel i ryggen/axlarna och lite mindre illamående (kan hänga ihop med muskelspänningar också fick jag lära mig).

Så nu känns det ganska skönt efteråt, får se om jag får sådär ont i morgon som jag brukar få dagen efter... det går ju över dock.

Idag småsnöar det och blåser en hel del... vår del av dendär stormen de pratade om... känns lite onödigt dock... vi HAR ju nog med snö!!! Måste nog skotta av uterumstaket igen i helgen.. pust.

Svärmor ringde igår och funderade över om barnen skulle vara lediga under sportlovet.. nja sa vi... vi har inte tid att vara lediga (särskilt eftersom vi ska åka till Cypern i maj)... Hon funderade då om barnen har lust att komma upp under nästa vecka och vara själv hos dem några dagar och gissa två små troll som blev lyckliga! På tisdag kväll ska vi skjutas upp dem och sedan hämta dem under helgen... så barnen får sportlov ändå OCH vi kan få chansen att jobba ikapp lite (jag som ligger så mycket efter!). Vilken lyx!!! Jag bara måste ha världens bästa svärföräldrar!

Nu pågår också kalasförberedelserna för fullt. Idag ska jag försöka hinna handla på vägen hem plus beställa (!!!) tårta. Usch, jag känner mig som en dålig mamma som inte hinner baka tårta till min dotters kalas, jag vet inte ens om jag kommer orka/hinna baka bullar... var är jag påväg nånstans? En annan del av mig säger att VADÅ... big deal... det finns ju att köpa... jag BEHÖVER inte vara så himla duktig jämt! Det blir lika bra med en köpt fin tårta som en som jag gjort ELLER HUR!?

1 kommentar:

Jenny sa...

JA! Du är en lika duktig mamma som köper! Kanske tom en bättre, eftersom du får mer tid och ork över till annat. You go, girl :)

LPS. Hehe. Det är ju LittlestPetShop. Så du hänger visst med :)