tisdag 9 mars 2010

Energi efterlyses

Oj, så trött jag är på att vara såhär hängig och trött.... jag är såååå trött att det känns som jag kan sova i dagar i sträck. Igår kväll var hjärtat lite extra stökigt igen... slog extra hårt och extraslag lite nu och då... jag blir så trött på att hela tiden "trippa på tå" för hjärtats skull... Jag är ju van vid känslan vid dethär laget, men jag vänjer mig aldrig vid obehaget och så blir jag ofta väldigt trött när det stökat på såhär. Somnade flera gånger på soffan igår kväll mitt i Morden i Midsommer som vi spelat in. Jag nickade dock bara till så jag lyckades följa handlingen rätt bra ändå... MEN det är så frustrerande.

Som jag skrev igår borde jag komma igång med träningen också, men när jag är såhär trött hela tiden ÄVEN på morgonen så är det inte så lätt att göra det. Vet inte vad jag ska ta mig till... det känns rätt meningslöst att gå till en läkare igen... de hittar ju inget fel på mig och det känns ännu värre när jag går därifrån. Just nu skulle jag bara vilja gå och lägga mig... sova i evighet och vakna upp pigg, gärna några kilo lättare (typ 30) och fått tillbaka livslusten, för den känns som den håller på att rinna ur mig. Kanske är jag påväg in i nån slags depression... minns från tidigare att jag kunde sova hur länge som helst när jag var riktigt ner... Maken börjar också bli orolig att jag aldrig är riktigt pigg och orkar göra saker. Nu när barnen ska vara borta resten av veckan så pratar han om allt möjligt vi kan göra... gå på bio, gå ut och äta osv... men orken saknas lite för mig... men något av det ska vi nog hinna med innan helgen.

Barnen ser så fram emot att få åka till farmor och farfar... de skuttade upp ur sängen före oss i morse... tillbringade halva kvällen igår med att packa och fixa... så roligt att se deras entusiasm. Hoppas nu att det blir ganska OK väder så de kan vara ute en del, åka lite skidor, gräva i snön och få ha sportlov! Jag gläds med dem verkligen att de får lite lov mitt i terminen såhär.

Ja... nu ska jag försöka samla ihop min lekamen och göra någon nytta idag... har skrivit en lång lista med saker som ska göras och jag har faktiskt fått stryka en del från listan igår. Skönt!

Ha en fin, solig verkar det som... tisdag!

Inga kommentarer: