fredag 12 mars 2010

Fredag igen... solen skiner och det ser ut att bli HÄRLIGT

Idag är en sån där dag man önskar att man inte behövde jobba... bara vara hemma, sitta i en snödriva och HÖRA snön smälta bort runt omkring en. Men, men jobbet kallar också...

Igår pratade jag med barnen och givetvis åkte en av dem på magsjukan (sonen) som går på dagis. I tisdags var det två som kräkts på natten och ytterligare två som kräktes på dagen (onsdag) och givetvis kräktes sonen på onsdagen han med. Det verkar dock varit en mild variant, för det räckte med en gång för honom. Skönt! Tycker bara så synd om svärföräldrarna som måste ta detta, men vi får hoppas att ingen av dem blev smittad! De hade det bra annars, hade åkt både skidor och skridskor. Traktor och skoter hade de också hunnit med, så det låter som de har det bara bra. Sonen pratade redan om innan de åkte upp att han ville stanna längre än de tänkta dagarna, undra just om farmor orkar det ;-)

Min fruktansvärda skrivkramp jag haft på jobbet den senaste tiden verkar ha släppt för tillfället... skrev som ett skollat troll både onsdag och torsdag (kanske stressen över att fixa allt och ta hand om barnen tog överhanden... vet inte), så nu är jag ganska nära att kunna släppa ifrån mig EN stor del av dendär måste-listan. Hoppas jag kan färdigställa det sista idag så jag blir klar med den. Sedan ska den stötas och blötas lite till, men det är så mycket lättare när man har en texta att utgå ifrån. Så idag är det det som är i fokus plus att jag har ett möte, plus att vi måste diskutera ett par saker i mitt andra projekt... så det är full rulle. Ikväll ska vi ut och äta igen.. härligt att slippa laga mat och bara få njuta av att vara tillsammans bara vi två. Det känns som det var länge sedan! På lördag är det så dags att hämta igen barnen.

Igår passade vi på att handla lite kläder till maken, och så lyckades vi äntligen få tag i en ny köksfläkt (vår gick sönder, hade för ovanlighetens skull en försäkring, men har inte lyckats hitta en ny i samma prisklass som vi velat ha) .... ska försöka sätta upp den nya i helgen. Troligen är det samma fästen och allt, så då blir det en enkel match.

Solen verkar ha kommit för att stanna under helgen så vi måste passa på och njuta av den också... kanske hinner vi med något skidlopp också, vore härligt. Men vi får se vad som hinns med helt enkelt. Jag ska ha en riktigt härlig helg, hoppas ni andra får det också!

1 kommentar:

Helen sa...

Så kul för barnen att få åka på en "semester" hos farmor och farfar.

Och ett stort grattis till 7-åringen i efterskott!!

Hoppas ni fick en mysig kväll, du och maken, med god mat och lugn och ro!

Ha en fortsatt bra helg!
Kram!