onsdag 3 mars 2010

Snö, SNÖ, S N Ö och S N Ö !!!!!

Inte för att det dråsade ner särdeles mycket igår, men det som kom ner blåste runt. Vi hade redan under helgen pratat om att vi borde skotta taket på uterummet igen och vi har sett att snön låg väldigt snedfördelat (trodde vi).

Så igår när vi ätit middag klädde vi oss bägge två (barnen var änglar och satt och såg TV hela tiden) och begav oss ut för att skotta uppfarten och trädgårdsgången. Grannen kommer och säger att han tycker vi borde skotta hustaket men vi säger att vadå... det är inte så mycket snö där.

Upp på uterumstaket i varje fall och där ligger kring 1 meter snö över hela taket... lite mer där det drevat... så det var bara att ta i. Det taket är dock inte så stort och ganska lättskottat.... sen bestämmer vi oss för att i varje fall gå upp på stora taket och titta... Där ligger kring nock över 1 meter snö väldigt ojämnt fördelat, så vi spenderar en bra stund på taket också... OCH det var slitsamt kan jag meddela.... det var så kompakt eftersom det blåst så mycket OCH det var lite "lavin"varning för det lossnade stora chok och hotade att dra med oss ner. Ingen av oss drattade ner så det var skönt men vi var slut när vi skottat klart kan jag avslöja. Nu har vi en snöig utsikt från köksfönstret (dvs snödrivan) och det ska bli spännande att se hur lång tid det kommer ta för denna driva att smälta bort. Som tur är har vi söderläge just där, så förhoppningsvis ska det gå rätt så fort ändå.

Jag skulle handlat igår också innan jag åkte hem men jag var helt slut så det blev inget med det. Måste göra det ikväll istället. Maken är ute på vägarna idag (till Östersund tur och retur) och jag är inte alls förtjust i att ha honom på vägen... känner mig lite lätt orolig hela tiden när han är ute och åker. Hoppas och ber till alla väder- och väggudar att allt ska gå bra.

Ikväll ska jag försöka orka baka bullar... men det får vi se om jag orkar.. annars får jag handla det också! Joo... Jenny, jag försöker suga åt mig det du sa... Det blir mer tid och ork över till annat också... om man inte måste vara sååå himla duktig jämt!

Så.. nu ska jag försöka vara duktig på jobbet idag och verkligen få något gjort...det är såå mycket att göra som vanligt... nu verkar dock *peppar, peppar* förkylningen vara på utgång... är lite tät ännu i näsan och lite tjofsig i halsen, men annars känns det bättre än på länge. Kanske snöskottningen gjorde susen och jag svettades ut det som var kvar... *håller tummarna*.

Ha en riktigt härlig onsdag... här ser solen ut att faktiskt komma fram lite.. hoppas den får göra det också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg er "lilla" snöhög som ni har på framsidan, det var en del snö som legat på taket må jag säga. Tur att ni höll er på benen!

Jag håller med Jenny, man behöver inte göra allt själv. Ibland har jag köpt färdiga bullar, kakor o.s.v. Tiden räcker ju inte till alla gånger och man får prioritera. Vad är det som är viktigast egentligen?

Bibbi sa...

Ja du, hur ofta tackar man inte vår herre för så väl coop, ica och willys;P
Å´ man måste ju gynna även dem som har bagerier...
Gör nåt kul med barnen i stället, det är betydligt viktigare.
Kramen