måndag 1 mars 2010

Jaa. helgen blev en slö en

Som jag skrev i lördags är vi lite under isen och det märks. Dottern åkte och hälsade på en kompis på lördagseftermiddagen och när jag kom hem efter en tur till affären också satt sonen i soffan med maken och tittade på film. Han var helt slut han också stackarn.

Igår blev det lite bättre för maken och barnen, men jag var mer under isen istället. Så det blev att ta det väldigt lugnt. Maken kom med frukost på sängen... jättemysigt och så pratade vi om kalaset på fredag. Jag hoppas verkligen att morfar kommer, för stumpan längtar såååå efter honom nu. Att sedan kusinerna kanske kommer det får bli en total överraskning.

Maken och hon fixade chokladbollar så lite bakat blir det... sedan får vi se vad jag orkar med i övrigt. Det ska ju lagas en del mat också, så det blir lite jobb men det ska bli trevligt också. Hoppas hon får en härlig födelsedag!

Snön har verkligen vräkt ner i helgen... vi har säkert fått över 2 dm... Tusen tack till snäll granne som drog av vår garageuppfart med snöslungan när han ändå hade traktorn ute. Maken och dottern tog resten, så jag slapp. Eftermiddagen igår tillbringade jag i soffan... såg film ... eller rättare sagt SOV film... men det kanske var precis vad jag behövde, för jag känner mig lite, lite piggare idag.. får se hur dagen utvecklar sig dock. Ska försöka ta det bara lugnt och jobba i så lugnt tempo jag kan... ligger dock ännu mer efter än jag gjorde i början av förra veckan.. har missat en deadline också... så det blir lite jobba ikapp!

Nu är OS slut också och jag som är måttligt intresserad av sport har faktiskt sett en hel del. Roligt med så många fina medaljer för våra svenskar! Såg också finalen i hockeyn igår och det var verkligen något magiskt med den matchen... vilket tempo och ok spel trots att det var så fysiskt. Det var inte många utvisningar och långa, långa pass utan avblåsningar... riktigt rolig hockey... jag gick i säng dock innan det var helt slut, jag var så trött!

Hoppas nu att vi är påväg åt rätt håll i familjen när det gäller sjukdommar... magsjuka går ju nu också för fullt (husen runt om har det tydligen)... så jag hoppas vi klarar oss från det denna gång med tanke på vår hemska förkylning... Men vi får se...

Ha en bra måndag!

1 kommentar:

Jenny sa...

Oj! Jag har glömt att säga att Ingrid kommer! Som jag förstod det på inbjudan hämtar ni på fredag på Bikupan. Jag hämtar henne i min tur runt tre/halv fyra när jag är hemma från jobbat. Är det LPS som gäller även för Erin, eller har ni andra tips på presenter? PS. Det var en jäklig magsjuka. Däremot är jag sist ut - så ni behöver inget frukta från oss på fredag :)