torsdag 8 april 2010

Härliga påsk!

Så var påsken över för denhär gången. Härligt med lite ledighet!
Det var ett helt underbara vädret som spred sig över norra delen av vårt land påskafton och påskdagen. Jag passade på att nyttja den vackert blå himlen och solen för att leka lite med kameran.
Vi har verkligen njutit i fulla drag. Barnen har åkt skrana, pulka och bobb. Svärfar drog dem på skotern också varv efter varv... han lessnade aldrig på detta! Inte barnen heller. Grilla korv gjorde vi också två dagar och lite färg i ansiktet har man allt fått. Härligt!

Längtan är såå stor nu till att knopparna börjar brista... denhär björken laddar nog för fullt i värmen.

Vacker solnedgång blev det också med vackert gulröd sol.


Lekte lite med en snödriva och solen på denhär bilden. Tycker den är lite läcker, även om förra bilden är lite av min favorit.

Så nöjda och glada efter en härlig helg är vi tillbaka i vardagen igen. Barnen har det väldigt lugn på dagis och fritids i veckan eftersom många är lediga... skönt för dem. Själv har jag fullt upp med möten, undervisning och forskningsansökningar som ska lämnas in denna vecka.

Men påskens två underbara soliga dagar kommer att finnas kvar i mitt hjärta länge! Det är inte mer än 5 veckor kvar till Cypern nu. Gissa om alla börjar längta MYCKET!


1 kommentar:

Fru Engström sa...

Fina bilder! Men Flurkis har solen nobbat. Vi får se till helgen. Mina barn längtar efter cyklar, men om en får måste alla få och tyvärr syns inte den minsta bakom snövallarna. Vi avvaktar ett tag till. Vi ses!