tisdag 13 april 2010

Jaha, min tur att vara gräsänka

Maken är påväg till Prag (sedan Finland) och kvar är jag som ska hinna/orka
- jobba
- gå på kurs i två dagar
- skriva en forskningsansökan
- vara mamma med allt vad det innebära
- ta hand om mig själv.

Skönt att kursen börjar först 10 i morgon, då hinner jag jobba en stund på morgonen... annars vet jag inte hur jag ska hinna med allt. Dessutom har vi föräldramöte på förskolan OCH det kommer nog bli ett möte man måste "stå upp och tydligt säga sin åsikt"... har förberett mig lite med OH-bilder ifall vederbörande inte lyssnar till våra argument. Tur att jag har kompisar som ställer upp som barnvakt så jag kan gå på mötet! Tack Marie och Patrik!

Kvällen då... hade tänkt softa framför TVn och bara vara... men så har jag inte alls hunnit det jag ska på jobbet idag... hade ju tänkt ägna dagen åt min ansökan... istället blev det flera andra saker som var tvunget att göras istället eftersom jag ska vara borta två dagar på kurs... Oj, oj... inte kul... måndag måste ansökan vara klar.

På måndag ska jag dessutom på sjukhuset och få "min" EKG-apparat som jag ska ha ett dygn som ska registrera mina konstiga hjärtslag... ska bli spännande att få höra resultaten...

Maten klar!

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

Helena Knutsson sa...

Det låter som att du har fullt upp, speciellt nu när du dessutom är gräsänka. Jag har ju själv varit det för inte speciellt länge sedan och då blev jag påmind om hur det var när E var liten och jag fick ta allt ansvar till 100 % hela tiden. Det är ganska skönt när ens partner kommer hem eller hur? Du får försöka ha lite egentid då. Lycka till med EKG-apparaten!

Anonym sa...

Jo, visst är det så att det blir mer jobb med två barn än med bara ett. En viss skillnad är det dock att vara ensam hela tiden med fullständigt ansvar för ett litet barn. Jag bodde ensam med E från att han var drygt 1,5 år till dess att han var 5 år. Jag minns att jag tänkte att om man bara kunde säga "Gå till pappa" någon gång i alla fall men det kunde jag ju inte. Jag blev påmind om det när jag var gräsänka här hemma när maken varit i väg på resor i omgångar. Sönerna är äldre än E var, jag är äldre också. Jag fick även hjälp av E, de dagar han var hemma. :-)