lördag 17 april 2010

Gräsänka ett dygn längre än tänkt

Hemska askmoln som håller min kära man borta från mig! Han skulle ju komma hem igår kväll, men kommer hem ikväll istället... hemresan då... Jo... han var ju i närheten av Helsingfors... han fick åka färja Helsingfors - Tallin, sedan Tallin - Stockholm därefter (just nu går han runt i Stockholm)... tåg Stockholm - Sundsvall och slutligen buss Sundsvall - Umeå... Oj oj... sån fruktansvärd resa... Även om färjan var trevlig sa han nyss...

Annars har veckan varit fullständigt galen... mycket att göra på min att göra lista... och jag är inte klar ännu... så jag måste nog sitta och jobba hemma... Hade i och för sig räknat med att jag skulle sitta hemma ändå i helgen.. men inte att maken skulle komma hem ett dygn för sent.

Jaja.. så kan det bli... Ska fixa lite lunch till två trötta barn... sedan måste jag försöka göra lite på min ansökan som ska vara klar på måndag.

Hoppas du får en trevlig helg... det är trist och grått här.. och snöade för ett tag sedan... typiskt aprilväder... men så ska det ju vara nu.

Inga kommentarer: