måndag 19 april 2010

Tung helg

ja... så har jag maken hemma igen! Skönt!!! Han kom hem sent lördag kväll och var efterlängtad kan jag säga. Dottern började redan vid 6 och fråga när vi skulle åka... (han kom med bussen 8)... sista timmen var 5:e minut... hon längtade verkligen!

Annars har helgen varit fylld med jobb... jobbade 4 timmar lördag trots barnens bråk och stök... för de var inte direkt lugna och harmoniska... och 4 timmar söndag.. inte i så större lugn då heller även om maken försökte hålla dem någorlunda lugna och trevliga mot varandra. Det måste vara jobbigt att vara 5 och 7 (ja... sonen är ju inte 5 än, men snart så.. i juni). Men det gick ändå rätt bra att jobba.. så ansökan som ska vara inne idag har jag nästan helt klar... ska bara läsa igenom den en gång till så att inga större blunder finns med. SKÖNT!

Helgen i övrigt då... Jo, typiskt aprilväder.... sol en stund, mulet nästa och vräker ner snö och så är solen framme igen. Det är ju så man blir lite full i skratt. Vi beslutade oss för att inte byta däck ännu på bilen för igår såg det ut som det ska vara kallt på nätterna i veckan och ev komma lite nederbörd... och då vill man ju ha vinterdäcken kvar.. men vi får se om vi gör det nån kväll i veckan istället.

Igår var jag och dottern på klädparty... och även min lilla tjej var intresserad och provade en del kläder... mycket fint var det verkligen från Me & I... gör lite extra reklam här i bloggen... för det var verkligen fina kläder och jag kunde ha köpt ganska mycket men det var få storlekar kvar av vårkollektionen tyvärr.. hittade en jättefin klänning åt mig som dottern hade kunnat få lika av... men som sagt... det saknades storlekar. Dottern fick 2 klänningar och en jätteläcker t-shirt och sonen fick 1 t-shirt och 1 byxa...

På tal om byxor och sonen... han hade ett par jeans på sig igår... och gissa var det var hål efter en dags lek... jooo på båda knäna... måste komma på något sätt att laga hans byxor nu... byxorna jag köpte igår var i canvas... ska bli spännande att se om han kan slita hål på dessa också efter några dagar som han gör med jeansen.

Ja..det var helgen det... känns som jag skulle behöva semester några dagar för att vila upp sig lite efter förra veckan, hemskt men sant. Nu verkar ju detdär molnet ge sig eftersom flygen öppnar igen nu... var lite orolig förra veckan att vår resa var i farozonen... hoppas inte! Nästa helg är det bara trevligheter... men mycket flaxande fram och åter... jag ska på middag på fredag, maken på travet på lördag och dottern på kalas på söndag... så då blir det fullt upp!

Ha en bra dag idag.. jag är lite nervös och spänd inför eftermiddagen när jag ska få min EKG-apparat och äntligen få veta om det är något fel på hjärtat eller bara vanliga dubbelslag som bråkar... Ska bli så skönt att få det utrett!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej du! Tack själv för i söndags. Och boka gärna in mig på ett party till hösten!

Jag håller tummarna för dig, du ska se att allt är ok efter detta dygn, så att du kan slippa tänka på det.

Vilken artikel i morse förresten! ...och fram för några extra eldiga dagar under veckorna, så att man kan vila upp sig efter helgen ;)

Jenny sa...

Eldiga? Heheheee... LEDIGA menar jag förstås.