söndag 25 april 2010

Våren ÄR här... härligt!


Åh sådant härligt väder vi haft i helgen. Igår blåste det lite kallt, men det gjorde inte så mycket för vi spenderade dagen på stan. Barnen shopade nya kick-bikes, jag ny jacka och skor. Maken var på trav med jobbet (trevligt men ingen vinst). Vi passade också på att gå på bio och såg Princessan och Grodan. Helt OK, dottern tyckte den var jättebra och sonen bra (lite läskig ibland).

Idag har jag jobbat mest hela dagen, men fick några härliga timmar ute på eftermiddagen. Sonen och maken bytte däck på en av bilarna (jag bytte på den andra i fredags eftermiddag och passade på att vårstäda den när jag ändå höll på) och åkte sedan och hämtade ett paket. Jag hämtade dottern på cykel efter ett kalas... det var sååå härligt.

Sonen har lärt sig cykla i helgen... cykla utan stödhjul. Gissa om han är mallig. Jag skulle inte få ta bort dem, men efter att jag lovat dyrt och heligt att springa med honom... och så gjorde jag igår. Idag sprang maken med honom och plötsligt säger sonen... pappa släpp.. och så gjorde han... och iväg cyklade han utan att någon höll i! Så duktig... det satt nog bara i huvudet för han kan ju! Härlig helg måste jag säga trots att jag jobbat 8 timmar idag.

Nu väntar en full vecka med mycket jobb... Jag måste förbereda undervisning... så det är lite att göra. Ha en bra vecka om vi inte hörs!

Inga kommentarer: