söndag 2 maj 2010

Jaha.. helgen är slut... och nu börjar ny vecka igen

Jobb, jobb, jobb har helgen varit karaktäriserad av... I morgon börjar undervisning och jag måste vara förberedd och det har inte riktigt varit tid till det tidigare... så det fick bli i helgen... Men nu ska jag ta helg några timmar... lägga barnen och sedan måste jag nog skola ut plantor som jag försått... tomater blir det en hel del om alla plantor växer till sig och blir stora. Gott.

Annars har jag varit med sonen på kalas idag och igår kväll efter att jag jobbat klart (skönt att man kan sitta hemma och jobba i varje fall) så var vi på pub och åt pubtallrik. Barnen fick en egen meny som de kunde rita på och alla var nöjda och glada. Maken tog två öl och jag körde hem. Väl hemma såg vi en riktigt bra film (Body of lies) ..

Nu är det bara 8 arbetsdagar kvar tills vi ska åka till Cypern... oj så barnen längtar... och jag med... bort från snö, kyla, datorer, krävande studenter, ännu mer krävande kollegor... Ner till sol, bad, lugn och ro... oj så jag längtar!

Solen kom fram igen efter en riktigt gråtrist dag igår... känns skönt... den får gärna vara här för att stanna så att snön försvinner snart... Vi har säkert 30-40 cm kvar på vissa ställen på baksidan av huset. Jag längtar också så att få göra ordning jordgubbslandet och så sätta ut de blommor jag fördrivit.

Ha en bra vecka!

1 kommentar:

Tidsmästarinnan sa...

Hej där!
tack för din rara kommentar inne hos mig! Ja visst är de sköna de där unga cyklisterna :-)
ååå, ska ni åka till sol och värme, hjälp vad härligt... du får rapportera om hur ni har det!
Stor kram
Susanne