fredag 7 maj 2010

Ytterligare en vecka och nu är det VÅR på riktigt

Även om det är kallt på natten så är det faktiskt vår på riktigt. Min tulpanlökar håller på att titta fram och även en liten krokus har hittat upp ur rabatten. Men det tar tid eftersom det är så kallt gissar jag. Snön smälter också sakta bort och nu är det faktiskt mer gräsmatta framme än snötäckt hemma... SKÖNT!

Mindre roligt är att vi får lov att skjuta på vår resa till svärföräldrarna eftersom framför allt maken och sonen har blivit så förkyld. Hosta och snor... hoppas de hinner piggna till innan den 17:e... och att vi övriga inte får samma jox.

Annars har det varit en tuff vecka med undervisning och möten och möten. Är inte van vid att ha flera saker samma dag utan att jag faktiskt har tid att sitta ner och klura lite på forskning också. Den har då verkligen legat på is denna vecka och nästa blir inte bättre med kurs två dagar. Tyvärr blir kursen via videolänk eftersom de som bor i Uppsala inte VÅGAR flyga hit för att gå kursen... så vi som bor här blir (som vanligt) lidande och får sitta framför en TV i två dagar. Tur att man har jobb att göra, för själva föreläsandet kommer inte ge så mycket! Trist för det var en bra del av kursen jag såg fram emot!

I helgen blir det väl en del jobb som vanligt... det har ju varit så de senaste två helgerna. Jag ska åka och se om jag hittar några hyllor till dotterns rum... hon behöver något bättre inser jag och det kanske blir bra att fixa med det i helgen. Undra hur hon vill möblera nu? Maken är otroligt sugen på att åka och slå en hink eller två på rangen, men jag är inte lika sugen.. fast det kanske kan bero på att jag redan har slagit en hink eller två fast inomhus.

Ha en riktigt härlig helg.. det ska visst bli sol och varmt!

Inga kommentarer: