tisdag 20 april 2010

Nu är det avklarat

Solen skiner och det ser helt underbart ute... härligt med vår... OCH idag har det varken snöat eller regnat. Härligt. Även om jag ska tillstå att en rejäl regndag skulle vara bra för att tvätta rent gatorna från allt damm.

Nu har jag kopplat bort min EKG-apparat... SKÖNT. Den var inte så diskret som jag trott utan var runt 10 x 15 cm stor. Jag fick den igår vid 3 och tog alldeles nyss bort den (själv). Dessutom har jag fått skriva ner ev besvär och vad jag gjort så de kan analysera resultaten. Det ska bli intressant att se vad resultaten säger, men det kan ta upp mot 2 veckor innan vårdcentralen får resultaten och sen vet jag inte när jag får dem därifrån. Men nu är det gjort i varje fall. Det såg ju inte så diskret ut direkt med sladdar som hängde fram under tröja, men jag har försökt ignorera dem helt och bara vara som vanligt.

Trött är jag dock, för sladdarna var relativt korta så jag fick ha apparaten precis bredvid mig i sängen. Så varje gång jag skulle vända mig i sängen fick jag ta med apparaten runt. Så det blir tidig säng ikväll. Hade tänkt komma hem tidigt idag, men maken behövde jobba till halv fem, så det blir sent idag. Hoppas barnen är lite piggare idag, de var rätt trötta och griniga igår... någon förkylning som går nu när det blir vår... hoppas den går över fort. Känner själv att jag är lite trött i huvudet och har lätt ont, lite tät i näsan och nyser en del... fast mycket kan ju bero på sömnbrist.

Ha en bra fortsättning på dagen!

1 kommentar:

Helen sa...

Visst är våren på G häruppe. Äntligen!

Hoppas att resultatet på EKG-apparaten ser bra ut, jag kan tänka mig att det var lite besvärligt att kånka omkring med den...

Ha en fin torsdag! Kram!