måndag 11 januari 2010

Nytt år... nya vyer



God fortsättning på det nya året!

Oj så länge sedan det var jag skrev OCH jag har medvetet hållit mig borta från datorn för att få tid att bara vara människa, glömma bort jobbet med all stress och press!


Och jag har lyckats ganska bra måste jag säga. Jag känner mig lite lugnare och mer harmonisk nu än före julen måste jag säga!!! Känns skönt att det verkar gå åt rätt håll.

Det som jag skrev om före jul... att dra ner på kraven på mig själv och på allt som ska göras under julen lyckades riktigt bra. Jag har verkligen inte gjort mer än nödvändigt måste jag säga OCH bara sådant jag har haft lust att göra. Det blev bara lite stressigt med allt jag skulle fixa inför revyn, men det löste sig ganska bra till sist ändå och det såg riktigt bra ut när jag var och tittade på revyn i fredags OCH oj vad jag skrattade, det var en bra revy i år måste jag säga.


Julen har som sagt varit lugn. Vi var hos svägerskan på julafton (här i Umeå, så vi slapp åka så långt) och sedan kom de till oss på juldagen och åt julbord. Sedan kom svärföräldrarna under mellandagarna och fixade lite med el i huset och så bjöd vi dem också på julbord. Nyår firade vi med grannarna så det var jättetrevligt (och GOD mat... och jag slapp laga också... Tack för den kvällen!). Vi var hos svärföräldrarna i Skellefteå under trettonhelgen när det var så fruktansvärt kallt (-34 som värst). OCH kallt var det när vi kom hem i huset. Däremellan... vad har vi gjort... Inte mycket inte... OCH det var så skönt. Jag tror att barnen tyckte det var skönt också. De behövde verkligen jullovet för att vila upp sig ordentligt.


I morse hoppade dock dottern upp ur sängen och var redo att åka till skolan ganska snabbt, så hon längtade nog lite tillbaka till sina kompisar tror jag. Även sonen (som vänt på dygnet ordentligt och inte somnade förrän vid 11) kom upp ur sängen och var på bra humör.

I helgen har det verkligen varit underbart väder, så nu har jag fått inviga mina nya skidor och jag måste säga att VILKEN skillnad. Jag hade vallningsfria förut och det var inte så roligt att åka, inget glid och inget fäste! ... nu köpte jag skidor som måste vallas, men det gjorde inget... Oj vilket glid och jag vallade på så jag fick fäste också. Vi var på skidspåret och åkte hela familjen och dottern åkte 2 varv (runt 4 km)... riktigt bra måste jag säga. Och duktig är hon att åka. Sonen tränar på också och är duktig att åka han med. Han åkte 1 varv och klarade nästan backarna också (det är ju inte så lätt med tanke på att backarna är ganska branta). Nu hoppas vi på lite mer snö så det går att dra upp dagspråret över myren (=lite mer slätt för barnens skull).


Ja, så är man tillbaka i vardagen på jobbet igen och allt ska kickas igång igen. Känns lite trögt såhär första dagen, men jag har fullt upp redan från början. Tack och lov är undervisningen över för denna gång, (bara tenta kvar) men då är det projekt som måste drivas framåt och nu har vi lite bråttom att få in material så vi får något att analysera. Det ska bli spännande även om det är mycket jobb!

(bilderna är från Skellefteå och tagna hos mina svärföräldrar och man ser nästan att det är -34 grader på bilderna eller hur?... Fyrverkeriet är dock taget på nyårsafton hemma hos oss (grannen sköt)... oj så svårt det var att fota plus att det snöade massor!)

Inga kommentarer: