torsdag 14 januari 2010

fortsätter PÅ banan

Även om det var nära att ramla av igår. Var så hungrig när jag skulle hem att det hade varit lätt att svänga in på en mack och frossa i sötsaker... men jag gjorde det INTE! Kändes skönt att "vinna" över mig själv!

Vi åt raggmunkar gjorda på keso, ost, ägg, morot, lök, broccoli och blomkål. Vi tyckte det var gott... men barnen gillade det inte alls, så det blev baccon för dem till middag och så smörgås. Men de måste lära sig att prova allt också och ibland blir det inte så gott som tänkt och ibland blir det riktigt bra. Ikväll blir det biffar och ostsallad för oss vuxna och makaroner för barnen.

Igårkväll hade jag ju tänkt träna, men jag kände mig inte alls pigg igårkväll, så det blev att öppna julklappar istället! Pappa hade tänkt komma och hälsa på under julhelgen, men stackarn lider av svår ischias och har hela benet bortdomnat. Det blir så jobbigt att köra de 40 milen, så han valde att istället skicka klapparna så slapp barnen vänta så länge på dem (det blir ju konstigt att få julklappar i mars eller så).

Oj så barnen blev glada. Pappa hade också packat ner julsaker från när jag var liten (vi hade inte hunnit dela upp julsakerna som fanns efter mamma, så det gjorde pappa åt oss så slapp vi göra det själva). Det var roligt att återse en del saker som jag gjorde när jag var liten och saker som vi hade framme när jag var liten också. Några nyheter fanns där också, en gammal ljusstake som var jättefin (el)... som definitivt kommer att pryda sin plats när det blir dags för julsakerna igen. Ska packa undan det ordentligt i helgen nu.

Julklapparna då... barnen fick varsin bok (båda började läsa direkt.. snacka om att de tycker om böcker!) och dottern fick stämplar och stämpelfärg... så nu blir det nog en del stämplat skulle jag tro.. sonen fick en bondgård i Lego (som han önskat sig så mycket och velat köpa mer än en gång). Maken fick böcker och jag fick en helt underbar bok om vin (tjock sak)... så nu blir det att läsa och fundera över vad vi ska handla för gott vin framgent... Vi har ju inte så dyra nöjen så något gott kan vi unna oss... särskilt nu när godiskontot går ner till NOLL! Fick också en hel packe fotopapper och det behövs verkligen. Tack snälla pappa!

Nu är det äntligen torsdag... så skönt att veckan snart är över... Jag ligger ganska bra till jobbmässigt med en av mina deadlines, men den andra är det sämre med. Men jag måste vara klar till onsdag, för torsdag har jag kurs och fredag är det stängt på dagis, så då blir det inget jobbat alls. Men det ska nog ordna sig... jag jobbar ju bäst under press, så är det helt enkelt. Det börjar vara dags att fundera över detdär med ansökan om pengar också nu. Jag har ju tänkt söka pengar för en doktorand, så det blir lite jobb med det skulle jag tro. Det gäller framför allt att skapa en bra ansökan ... det är inte så lätt.

Hoppas vädret blir lite varmare igen nu när helgen närmar sig... jag skulle så gärna vilja åka skidor i helgen både MED barnen och själv. Hoppas det blir lite varmare, vi hade -17 när vi åkte i morse.

Ha en trevlig torsdag!

Inga kommentarer: