torsdag 21 januari 2010

JAG KLARADE DET!

Sockermonstrets makt över mig stagnerar! Igår tog jag mig i nackskinnet, gick till kylen och gjorde ostrullar, skinkrullar och lite nötter... och jag klarade hela dagen! Glassen är fortfarande kvar i frysen, oöppnad ännu och sparas till något särskilt trevligt tillfälle istället för att vara "mat till sockermonstret".

Efter lite analys så kom jag fram till att suget egentligen hörde ihop med min stress över min deadline som ju var igår. Jag kände mig stressad över att jag inte hunnit gör det jag skulle velat göra och lite dåligt samvete för att jag inte orkat ta itu med uppgiften.

MEN jag fixade det... i varje fall till viss del... jag skickade in det jag skulle även om det är mycket jobb kvar... men nu får den jag samarbetar med ge kommentarer först innan jag fortsätter att jobba!

Idag sitter jag på seminarium hela dagen... kanske inte det mest intressanta men det brukar alltid vara något guldkorn med under dagen (återkommande seminarium)... och massor med trevlig tjejer! Fikat idag bestod av macka och te... jag hade faktiskt förberett mig och köpt med mig nötter som jag åt till teet istället för att frestas av mackan (men visst såg den god ut).

MEN JAG SKA FIXA DETHÄR NU!

Ha en trevlig torsdag (imorgon är det fredag... barnen är lediga och vi ska åka och bada... härligt!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt! När man har övervunnit de första dagarna mot sockret så brukar det blir lättare. Som sagt det är en avgiftning.

Du peppar mig till en sockeravgiftning. Tror att jag skulle må bra av det. Jag ska tänka på saken och läsare vidare om din kamp så länge.