onsdag 27 januari 2010

Dagens samtalsämne?!

Stormen var över alla nyheter igår... men så farligt är det inte ännu. Jooo, det blåser rejält när det väl tar in, men så mycket snö har inte kommit ännu. Ska bli intressant och se om det blir så mycket som förvarnats om... 20-30 cm säger de här. Maken funderade rent igårkväll om vi ens skulle åka till jobbet idag men det hade ju inte kommit mycket snö i natt. Däremot var det rejält med snödrev efter vägen där det blåser som mest. Men, men... vi får se hur dagen utvecklar sig helt enkelt.

Själv har jag fullt upp idag... jag måste fixa med en enkät, skriva en sammanfattning efter mötet i måndags, gå på ett seminarium på eftermiddagen OCH så min efterlängtade massage. Det var så länge sedan jag fick den nu (långt före jul) och det behövs nog nu.. har ganska ont ibland i framför allt benen, men hon kommer nog hitta en del i ryggen också, det brukar hon göra. Känner att det är någon liten förkylning på G igen och dottern klagade lite över att hon har ont i halsen och är trött. Men jag undrar om inte tröttheten beror på ögonen.. jag tog saken i egna händer igår, efter att skolsköterskan skjutit på mötet igen med dottern och jag fick veta att det är 1-2 månaders väntetid på ögon, så ringde jag optikern och ska dit på onsdag nästa vecka... oj så hon längtar.

Maten då... joo igår var jag SÅÅÅ trött och orkeslös så när jag handlade köpte jag soppa och baguett (brukar vara min nödmat när jag inte orkar laga). Till min förvåning såg jag att det bara var 3 g kolhydrater i soppan (lite fett och lite protein också), så den blev OK. Sen gjorde jag ost"bröd" när jag kom hem (ost, ägg och majonäs)... tog bara 5 min. Och vips fick jag ihop en snabb middag. Barnen gillar soppan också så det känns bra. Även om baguetten såg frestande ut så lät jag bli och kände mig så stark i det. Det går verkligen bättre dag för dag och det får mig att bli starkare i min tro att det kommer gå vägen denna gång! Sedan kanske jag inte kommer ner i någon idealvikt (för mig som är 1,73 lång ska jag väga runt 76 kg, så jag har nästan 40 kg att gå ner), men runt 80-85 kg skulle jag vara nöjd, då är jag lättare än jag någonsin varit i mitt vuxna liv. Jag har ju ganska grov benstomme också, OCH den väger ju en del. Sedan om jag kan träna upp mig lite också så väger ju muskler MER än fett! (peppar mig själv lite!).

Bibbi du skrev om delmål... och jag visst har jag det.
-5 kg en ny LCHF kokbok,
-10 kg, lite nya kläder (kan behövas),
-15 kg, något vackert till hemmet,
- 20 kg, nya kläder,
-25 kg, en spahelg,
-30 kg, nya kläder,
-35 kg, något nytt till min kamera (stativ, fjärrutlösare, nytt objektiv?)
Mitt långsiktiga mål är att när jag lyckats hålla min nya vikt i ett år ska jag åka på en resa nånstans långt borta.

Ja... något att peppa mig med verkligen! Jag har 2,2 kg kvar till första delmålet och jag tror jag vet precis vad jag ska köpa för bok.. ska bli kul att kolla runt... kanske jag kommer dit lagom till bokrean... vore kul!

Jag kämpar på och så får vi se var jag landar NÄR!

Ha en bra onsdag

2 kommentarer:

Helen sa...

Här har vi ganska ordentlig snöstorm, trist, tycker jag, som börjar längta otroligt mycket efter våren...

Och du kämpar på så duktigt med nyttigheterna. Bravo!

Jag såg att din dotter ska fylla 7 år, snart. Min Mimmi fyller 17 år på fredag. Vart tog tiden vägen??

Kram!

Jenny sa...

Bra jobbat, du är jätteduktig och jag är imponerad. Vi ses, snart tinar alla grannar fram igen ;)