tisdag 12 januari 2010

En ny dag i mitt nya liv!

Det gick ju hur bra som helst igår... även om jag var NÄRA att ta en godisbit med mig efter lunchen igår (vanans makt är fruktansvärd) men med lite eftertanke så lyckades jag låta bli. Var väldigt hungrig till middag igår, men jag slarvade lite med mellanmål på eftermiddagen.

God mat var det också. Gulachsoppa kan jag verkligen rekommendera. Sedan hittade jag världens godaste ostplättar till som jag åt som "macka" till soppan. Gjorde ju ett storkock av soppan, så den återkommer nån dag när jag inte orkar/hinner laga.

Ostplättarna kommer från Airams kokbok:
3 dl grovt riven os
3 ägg
3 msk majonäs (för dig som är "rädd" för majonäsen så kändes inte smaken alls)

Rör ihop, klicka ut matskedar på en plåt och grädda i 3-5 min (tror jag det var... tog ut dem när de började få lite lätt färg). Åt dessa med mjukost (grekisk vitlök.. oj så gott!!!) på eller med hårdost och smör. Gott!

I kväll är det dags för löpbandet att tjänstgöra. Jag insåg att jag har inte såå dålig kondition när jag åkte skidor i helgen, så det peppade mig lite måste jag säga. Halsontet som har suttit i så länge nu verkar också (*peppar peppar*) ge med sig också. Känns så skönt att det kanske äntligen är på väg bort nu äntligen efter 4 veckor med ont, hosta och snor.

I dag kommer nog det gå ganska bra med att hålla godistrollet borta, men jag vet att det är efter ca en vecka som det är som värst. Det brukar vara en dipp då... men JAG SKA LYCKAS!!! nu!

Fick en idé.. ska höra vad maken säger... kanske vi skulle boka gympahallen i byn och bjuda med någon/några familjer och så spelar vi innebandy, fotboll eller liknande med barnen så får vi röra oss allihop... ska höra vad maken säger... det kostar inte mycket att hyra den så det vore kul.

Nu är det dags att ta tag i jobbet... det blev inte så mycket gjort igår... var så trött, men igår somnade jag ganska vettig tid så idag känner jag mig lite piggare faktiskt. Har en deadline på måndag och en på onsdag så det är lite att göra nu.

Ha en bra tisdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att det går bra för dig. Själv behöver jag också tänka på vad jag stoppar i mig. Oftast brukar det gå bättre när jag börjar röra på mig, känner inte samma sug efter choklad och annat. I kväll ska jag och tre till spela innebandy i gympahallen. Det kommer att bli jobbigt men kul! Kommer förmodligen ha svårt att gå i några dagar sedan... Vi har bokat hallen fram till maj så varje tisdagkväll är inbokad, det känns bra. :)