tisdag 26 januari 2010

Är tillbaka igen.. sliten men här i varje fall

Igår var jag till Sundsvall med jobbet. Jag åkte hemifrån vid 6 och kom hem vid halv elva... så det blev en rätt tung dag. Det gick bra att köra och hyrbilen fungerade bra och mötet där gick också helt OK, även om vi kanske hoppats på mer information, men man kan inte få allt.

Var in på IKEA påväg hem. Det blev inte så mycket som jag kanske skulle önska, men något litet fick jag med hem. Lampor till köksfönstret (har varit utan sedan julen städades bort), lampor till vårt sovrum (ordentliga läslampor), nya kastruller, ljus (ett måste på IKEA) och lite annat smått och gott. Jag tittade också på en fåtölj till dottern. Hon skulle behöva något mysigt att sitta i och läsa i sitt rum så hon får sitta ifred. Jag hittade inget direkt (och det jag hittade var för stort eller för dyrt)... ska kolla på Myrorna och Återvinningen och se om jag kan hitta någon gammal som jag kan klä om åt henne i någon mysig färg (säkert rosa skulle jag gissa). Hon fyller ju snart år så jag tänkte hon skulle få det i present.

Oj.. min lilla bäbis fyller 7 år... tänk vad tiden går fort.. helt otroligt... jag hänger inte med riktigt ... min lilla tjej!

Helgen var lugn förresten... vi passade på att städa lite och så var det revyn på lördagskvällen. Jag hjälpte till att servera och så passade jag på att se revyn igen. Sån härlig föreställning i år! Söndagen gjorde jag inte mycket... jag var ute och åkte skidor faktiskt på eftermiddagen. Det var riktigt skönt, men jag tog det lite lugn och åkte "bara" ett varv... Men jag vare och rörde på mig, det var huvudsaken! Ska försöka ta mig upp på löpbandet idag igen, men jag får se om jag orkar, är ganska sliten sedan igår känner jag.

Vikten då kanske vän av ordning funderar över... jootack... det pekar ÅT RÄTT HÅLL! - 1,2 kg sedan i måndags. Igår blev det lite si och så med maten kände jag... Till lunch blev det korv och sallad men lite fett och till middag blev det kyckling, bernaisesås och LITE pommes (det fanns väldigt dåligt med sallad på IKEA). Men jag höll mig från allt vad godis och sötsaker var trots att kollegan tog en semla. Känner mig jätteduktig och trots att lite sötsug satte in i bilen hem fortsatte jag att dricka mitt te och knapra på mina nötter! Känner mig nöjd och glad över att jag stod emot och att det pekar neråt på vågen, det är ju huvudsaken eller hur!?

Nääe... full vecka på jobbet så jag måste ta tag i detta nu. Ha en bra tisdag!

1 kommentar:

Bibbi sa...

Bra jobbat! Du ska se att du når ditt första mål snart:)
Kul men rörig lördagkväll.... Tusen tack för hjälpen! Kändes bra att med någon med vana, Melker visste ju inte ens hur man såg skillnad på rött och vitt vin... Säger väl det mesta Hi hi
Känn dig glad att du inte var kvar till slutet;P
Men jobbigast var att gå upp och städa klockan 10 på söndamorgon...Jag som aldrig brukar ligga längre än max halv 9 låg till efter 9 och var ändå halvt död, nej nykter men TRÖTT.
Ha det gott
Kram