måndag 18 januari 2010

Måndag efter en fulltecknad helg..

Eller ja.. nåja.. den var inte så fulltecknad som det kanske låter. Jag har roat mig med att städa ordning i gästrummet och garaget hela helgen. Garaget var verkligen upp och ner, saker bara ditslängda och alla skruvar och spikar i en enda röra i en låda. Nu har allt fått sin plats och jag har kastat ut garderoben som gått i sär och som bara stod på plats pga .. jaa det vet i sjutton. Nu fick jag dit en praktisk hylla så vi får in golfbagarna på hyllan så slipper de stå mitt på golvet. Gick igenom och kastade en massa gamla barnkläder också. Tänkte att OM jag skulle vilja ha en liten till så blir det till att köpa nytt då... jag vill inte sätta på dem kläder som två redan har slitit på gissar jag. Sparade kläder som ett minne bara. Hela bilen blev fylld med saker att kasta på återvinningen och då menar jag FULL! så skönt att få bort skräpet! Och så fint det blev därute. Nu kanske man kan vara där och snickra något nån gång (sonen älskar att såga och spika och greja).

Tyvärr fick vi ingen ordning på gästrummets golvvärme. Det måste vara något som är trasigt. I morse var det + 27 grader därute och det är lite väl mycket. Undra just bara vad som inte fungerar.... ingen verkar förstå det riktigt. Så frustrerande i allafall!

Annars har helgen varit lugn och skön... Dottra hade en kompis i lördags så de lekte alla tre en stund. De var ute och åkte skrana ett tag, annars lekte de med pet shops tror jag.

Igår hade vi kompisar på middag och vi planerade vårens utlandsresa. Nu känns det som det verkligen blir av... vi blir 6 vuxna och 4 barn som åker... barnen kommer verkligen ha sååå roligt, de är ju i samma ålder! Och så kommer farmor och farfar med... KUL! Det blir Cypern, Agia Napa, ser helt underbart ut på bilderna (fast vilken researrangör skulle lägga ut en regnig och trist bild? ;-). Längtar redan... men det blir inte förrän i maj... så det blir något att sikta mot...

Och på tal om att sikta... Det går fortfarande bra med maten även om jag måste säga att jag blev LITE besviken när jag ställde mig på vågen i morse... "bara" - 1,6 kg på en veckan. (anledningen till att jag säger "bara" är att jag tidigare har rasat mellan 3 och 4 kg första veckan... man blir ju så peppad då. Tror dock att det kan bero på att jag äter lite för mycket mat när jag väl äter, så jag ska fundera lite över mängden denna vecka. MEN det är ju steg i rätt riktning! Nu ska jag försöka komma igång med motionen också. Fick ju så ont efter förra veckan (inte träningsvärk utan knutar). Ska sätta mig och lägga upp ett program tror jag. Men jag har INTE ätit något sött på hela veckan...Känner mig jättestolt! Nu är det denna vecka som kommer att bli en utmaning för det brukar vara i slutet av vecka två det blir kämpigt med sötsuget av någon underlig anledning!

Ha en trevlig måndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i kampen mot sockermonstret! Oftast rasar man i vikt de första veckorna men för att må bra i sin viktnedgång bör man inte gå ner mer än max ett kilo i veckan. Kan kännas som en klen tröst men kroppen behöver det för att kunna anpassa sig.

Helen sa...

Låter härligt med en Cypernresa!

Vi har varit där 2 ggr. och jag kan verkligen rekommendera det.

Solsäkert(peppar, peppar...)och härliga stränder med kristallklart vatten. Ni kommer inte att bli besvikna.

Lycka till i din fortsatta kamp mot sockerbegäret!

Kram!