fredag 15 januari 2010

Fredag....så härligt!

I går var både jag och dottern hos frissan... Min fina fina frissa som just nu går igenom ett helvete (hennes son har cancer och de är mitt i behandlingarna... men han mår så bra och svarar så bra på behandlingen så det känns bra)... en sån stark människa som utstrålar styrka och glädje var hon än går... Det brukar vara ett par timmar blandat med allvarliga diskussioner, skoj och skämt. I går färgade jag ljusa slingor i det röda (färgade) håret. En hel del utväxt var det ju, men den är som bortblåst nu med alla slingor. Det blev jättefräckt även om jag måste säga att det blev ovant. Sedan klippte hon håret kort så nu är det inte mycket hår kvar på huvudet... så skönt nu när jag ska försöka komma igång med träningen igen!

Dottern klippte sig också kort. Hon blev jättefin och håret blev så tjockt och ganska mörkt (det var ljust i lockarna, men nu är det ganska mörkt... så hon blir nog mörk). Jag tyckte kanske att hon klippte det lite väl kort, men samtidigt ville jag att hon skulle få bestämma lite själv. Tror att farmor kommer att få en chock ... hon gillade hennes ljusa lockar... och det gjorde jag med för den delen. Men är man snart 7 måste man få bestämma lite själv tycker jag eller hur!?

Sonen var med också när vi var där och han skötte sig faktiskt ganska bra. Han satt i mitt knä och drack en choklad och tittade i en Bamse (jösses vad han har blivit förtjust i Bamse.... fick en prenumeration i julklapp av oss.. kul att han gillar den!).

Det blev middag på Max eftersom maken inte tog sig ut från jobbet förrän tio i fem. Vi åkte tillsammans igår eftersom den andra bilen är packad för att åka till återvinningen med allt skräp... och mer ska det bli helgen när jag städar ur garaget... det behövs också kan jag säga.

Hur som helst... åter till Max... jag åt deras Low Carb burgare (hamburgare, dressing och ost i ett salladsblad)... den är så jättegod med morötter till. Det känns bra att faktiskt kunna gå dit ibland utan att "synda". Men jag har sagt att det blir bara en gång i månaden nu vi får äta skräpmat eftersom det har varit ganska mycket nu ett tag... sedan kan vi ju sparar pengar till eventuell resa i vår.

Helgen hägrar... hoppas det blir så varmt att det går att åka skidor... längtar faktiskt. I helgen ska jag försöka mig på att åka två varv själv. Det ska bli roligt att se om jag klarar det. Hatar dock min kropp just nu som reagerar så bakvänt... istället för att hjälpa mig att bli starkare reagerar den bakvänt och ger mig muskelknutar istället.. knutar som gör så ont att få ut... blir så less att det inte fungerar av den anledningen. Har inte orkat/kunnat träna sedan jag gick på löpbandet eftersom jag har så mycket knutar. Måste ta och prata med nån om detta... det känns fel på något sätt.

Annars blir det bara lugnt i helgen... skönt. Ska försöka bygga lite lego med sonen och se om han blir lite lugnare av det! Igår som sagt var han rätt lugn... hade ett par mindre utbrott, men det löste sig ganska bra när jag inte blev arg... måste försöka att inte bli så himla arg... det är inte nyttigt känner jag plus att det blir inte bättre för sonen heller.

Ha en riktigt trevlig helg!

1 kommentar:

Tidsmästarinnan sa...

Hej Camilla!
Vad kul att hitta till din blogg!
Å, grattis till ett hus utan element... vilken dröm :-)
Det låter så skönt med lite nytt i frisyrväg, det skulle jag verkligen behöva också.
Kram kram
Susanne