måndag 1 februari 2010

-28 på termometern

jaaa... är det inte snö så är det kallt. Otroligt vilket varierande väder. Förra veckan fick vi säkert 40 cm och i helgen har det varit kallt. Inte blev det något uteväder direkt. Skidspåret var uppkört igår söndag, men det vet lite för kallt att ge sig ut tyckte jag.

Det fick bli en runda på löpbandet istället. Jag fick order av min massör att jag måste komma igång och röra mig mer regelbundet OCH göra det trots att det gör lite ont för att musklerna ska få lite cirkulation, så nu är det varannan dag på löpbandet som gäller! I lördags gick jag en rask promenad på 30 minuter och jag fick inte ens upp pulsen till max som jag brukar, så det är väl ett gott tecken! Vikten däremot har stått nästan helt still denhär veckan. Jag har gått ner "bara" 200 g, men det är åt rätt håll. Men så har jag också slarvat lite denna vecka. Ätit ute två gånger utan att kunna undvika kolhydraterna plus att jag tror jag ätit lite fööör mycket fett. Nåväl... det ska vi fixa till denna veckan. Tyvärr ska jag till Stockholm i morgon och då kan det bli svårt att lösa, men jag ska försöka.

Annars har helgen varit lugn. I fredags var det stressigt värre då jag rättade tentor hela eftermiddagen. Så fredag kväll somnade jag framför TVn som vanligt. Maken var iväg och drack en öl med grannar, så jag passade på att se film själv... Lördag var det löpbandet som sagt och sedan åkte vi och badade med barnen. Otroligt, dottern har nästan lärt sig simma (UTAN att träna), kul var det för oss alla.. och skönt att vara i det varma vattnet istället för ute. Lite otur hade vi med bilen när vi skulle åka, den vägrade starta, så vi fick ta andra bilen istället... och slut på batteri var det.

Igår var dottern på kalas så då passade jag på att vara med sonen en stund. Vi satt på hans golv hela eftermiddagen och byggde lego... mysigt var det att få ha honom för sig själv en stund... det är inte så ofta det inträffar.

Denhär veckan är som vanligt rätt full... dagen idag är full med möten och sedan ska jag ju till Stockholm i morgon... onsdag är också full med möten (plus att jag ska med dottern till optikern). Föräldramöte på kvällen också... sedan är det två ännu så länge tomma dagar att pusta ut på, tack och lov!

Måste börja planera lite för dotterns födelsedag också. Hon fyller ju i början av mars och jag funderade på att överraska henne med en resa till Piteå och havsbadet där... hon ÄLSKAR vatten verkligen.... så vi får se hur vi gör. Det kostar ju en slant och vi har ju vår resa inbokad redan, så vi kanske måste spara lite till den också. Men jag tror hela familjen skulle uppskatta en resa dit.

Nähä.. ska jag hinna göra något innan alla möten idag så är det bäst jag sätter sprutt.

Ha en bra måndag (och tisdag också för jag lär inte hinna skriva något i morgon).

1 kommentar:

Bibbi sa...

Vet du inte att stress oftast är största boven till övervikt...;P Har lärt mig det av dietisten....Lätt attsäga -svårt att hålla. Svårare än godis;P
Kramen