fredag 12 februari 2010

känner mig duktig

Igår var jag trött som tusan när jag kom hem... fixade fram någon slags mat och sedan var jag slut.. MEN jag tog mig ändå upp på löpbandet och gick 45 minuter och för första gången sedan jag börjat med det brände jag mer kalorier än jag gick långt... Det gick bra också och det kändes som jag faktiskt skulle kunnat fortsätta efter de 45 minuterna också, men jag ska inte ta i för mycket.

Imorse var det sådär rysligt kallt igen. Vi hade 19 grader, men nere i byn var det 25 och påväg in till stan var termometern nere på -27 på ett par ställen... brrrrrr. Var är dendär blian som det pratades om?

Idag blir det en lite extra lång dag på jobbet... barnen ska följa med en kompis hem... och det passar mig ganska bra. Kanske kan jag hinna ikapp mig själv lite... listan blir bara längre och längre på saker jag ska göra för varje dag jag kommer hit.. jag kanske måste slutat gå hit så blir inte uppgiftslistan längre och längre. Nåväl.. det är bara att hugga tag i jobbet.

I helgen ska vi på revy med revygänget... hoppas det blir kul. Hur som helst blir det nog trevligt med revygänget på middagen efteråt, men själva revyn har väl inte fått sååå bra kritik.m Men de kan ju överraska! Sedan är det ju alla hjärtans dag på söndag (barnen ska få varsin krukväxt, de har så dåligt med blommor i sina fönster). Ev pratar vi om att gå ut och äta middag, men vi får se ... det får bero på hur länge vi är ute på lördagskvällen (barnen längtar för då kommer faster och hennes sambo och passar dem OCH de älskar verkligen att vara med faster! så kul!).

Ha en riktigt trevlig helg... hoppas på sol och lite mer moderata temperaturer...

Inga kommentarer: