tisdag 9 februari 2010

Våra misstankar bekräftade

Det gick snabbt att få en tid hos ögon... redan idag fanns en liten lucka i schemat och hon fick komma dit... Dottern såg som en hök på långt håll, klarade nedersta raden galant... Men så fick hon pupilförstorande droppar i ögonen OCH då förstod ortopedisten DIREKT varför hon klagade över att hon såg... hon är översynt och ögonen blir då duktiga på att korrigera felet själv vilket innebär att hon kan klara sig ganska länge utan glasögon MEN blir då trött snabbt. Hon har fixat det såhär länge, men nu gick det inte längre. Hon hade +3,25 på vardera öga vilket är en kraftig översynthet. Skönt att jag var så påstridig att fixa en tid åt henne, för det är ju ohållbart... min stackars lilla tjej.

Vi åkte efter undersökningen raka vägen till optiker och fixade glasögonen, så om två till fyra veckor är vi tre stycken "glasögonormar" här i familjen. Skönt att det har fått sig en lösning.

Annars har dagen varit stressig och full med snabba lösningar på uppkommande problem. Jösses vad jag känner att jag har stressat idag, men nu kan jag i varje fall släppa dotterns synproblem.

Är helt slut nu. Borde gå på löpbandet, men orkar inte känner jag... är sååå trött, så trött... ska nog försöka komma i säng istället snart.

Sov gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att hon får glasögon. Jag mötte henne i skolan i morse och hon berättade direkt att hon skulle få sådana och verkade vara mycket nöjd. :)

Bibbi sa...

Det är ju förtur det finns hjälp att få. Hon var ju något stolt på skolan idag;) 2 par! Huvudsaken hon blir piggare och kan börja se ordentligt.
Så du dissade löpbandet:( Skäms på dig.... Hi hi.... Själv har jag fortfarande så ont i massa muskler jag glömt att jag hade sen träningen i måndags... Kul ändå när man känner det gör nytta.
Nu ska jag grädda mina fastlagsbullar, ska njuta av dem till helgen;)
Kramen

Helen sa...

Så det visade sig att dottern hade ett synfel, i alla fall...tur att ni tog tag i det.

Nu fick jag också något att tänka på, för Mimmi klagar att hon måste anstränga sina ögon när hon t ex läser, men hon verkar se bra i övrigt. Vi måste nog kolla upp detta.

Inte kul att stressa. Hoppas att allt lugnar ner sig.

Kram!