tisdag 9 februari 2010

Jag ska väl vara tacksam antar jag... men

inte hittade läkarna något fel på mig igår... Han hade en läkarstudent hos sig som var nästan klar och hon klämde och kände och konstaterade att massor av muskler var alldeles för hårda och spända (det kröp fram att hon var naprapat i grunden)... så troligen påverkas hjärtat av spända muskler runt omkring och slår ojämt av den anledningen. Läkaren tog dock några prover för att dubbelkolla och beställde en apparat som ska mäta ekg över en längre period för att fånga dubbelslagen... men det var nog mest för att lugna mig tror jag. Men det ska bli skönt att få det avklarat!

Dottern fick sin remis till ögon som vi hoppats på. Det som är lite lustigt är att hon ser perfekt på långt håll... hon läste tavlan ner till sista raden med ett öga och ner till näst sista raden med andra perfekt. Så hon är kanske långsynt och ser dåligt på nära håll... ja, det återstår att se. Läkaren skrev också en remiss till barn för att dubbelkolla upp detdär med tröttheten. Så nu känns det som vi får svar på det mesta vi behöver få reda på. Skönt!

Dagen igår var annars präglat av tröttheten... känner mig fruktansvärt trött igen, men inte sovtrött utan håglös. Ska få massage i morgon igen och hoppas han kan lösa upp en del av dedär knutarna lite djupare än min tidigare massör kunde (hon rådde mig att gå till denhär killen istället och det känns bra).

Det singlar några små snöflingor ner utanför fönstret idag och det är grått och trist... påverkar kanske mitt humör också en hel del. Nu ska jag försöka få något gjort idag... har så mycket jag behöver göra på jobbet och så lite som jag hinner med känner jag... får ta och skriva mig en prioriteringslista tror jag.

Det var inte solsken och glada toner härifrån idag... men så är det väl ibland... Något glädjande i varje fall... jag kunde ta in ett hål i bältet i morse... ett bättre än förut.. jag måste bli smalare med andra ord! Härligt!

Ha en bra tisdag.

Inga kommentarer: