måndag 15 februari 2010

Mysig helg med ovanligt mycket på schemat

Jaha.. måndag igen... OCH solen verkar sprida sin värme och glädje idag också! Helgen har också varit så underbart fin och även om vi inte kom oss ut på skidorna så njöt jag verkligen av ljuset.

I lördags var det dags att ha barnvakt (faster... tack för det!) och vi åkte till stan för att se revy. Måste säga att Hörneforsrevyn inte var det bästa jag sätt... jag är förundrad att så många betalar så pass mycket för att gå och se den. Efteråt åt vi en trevlig middag med revygänget. Riktigt trevligt! Efter vi skiljdes åt åkte jag och maken ner på stan och var på Lottas och drack en öl, gick därefter vidare till All Stars och där träffade vi på en före detta jobbarkompis till maken och hans fru. Jag har inte träffat dem förut, men vi hade en oerhört trevlig pratstund... därefter var vi väldigt trötta och nöjda (märks att man inte är van att gå ut och "fest" längre...;-) Vi åkte hem med 10-bussen.

Alla hjärtans dag inleddes med att vi fick paket på sängen av dottern och efter frukosten gick vi ut och staplade upp veden vi fått av grannen dagen innan. Härligt soligt väder måste jag säga. Efter lunch tog vi barnen med oss och åkte på bio (Alvin och Gänget 2) som barnen tyckte var jättebra. Kul. Därefter åt vi en härlig alla-hjärtans-dagsmiddag på en restaurang. Oj så fullt det var överallt, så vi hade lite tur som fick ett bord. Trötta barn stoppades i säng när vi kom hem och själva sjönk vi ner i soffan framför Morden i Midsommer... vi har visst inne i en period då detta är det enda vi ser... tycker det är så härliga miljöer, han är ganska rolig Barneby för att inte tala om Troy...

Maken har blivit riktigt dunderförkyld i helgen... och jag känner mig lite kraxig i halsen, men inte alls som han... hoppas det går fort över denna gång, tycker vi har varit sjuka så det räcker nu.

Veckan är ganska fulltecknad. Med början på onsdag ska jag gå kurs i två dagar, därefter ska jag rätta tentor så det står härliga till. Annars måste jag försöka komma ikapp igen lite i min forskning, har en deadline den 25 februari som jag måste hålla.

Måste också försöka komma på något bra till min lillstumpa som fyller 7 år den 5 mars... Ska försöka åka och titta idag om jag hittar något.

Ja... början på en ny vecka... dagarna bara rusar förbi! Ha en bra måndag!

2 kommentarer:

Helen sa...

Ja, ni verkar ha haft fullt upp med trevligheter hela helgen!

Och visst blir man piggare och gladare när solen skiner?!

Ha en bra början på veckan.

Kram!

Malin sa...

Vilken härlig helg! :) Själv har jag lovat Nea hur länge som helst att gå på bio men jag är ju flummigare än flummigast så vi glömmer alltid, och här går det ju bara på helgen.. :/ Men nu är det ju prinsessan och grodan och jag måste måste gå på den med henne. Men vad önskar sig en 7 åring?? Är hon redan 7 år?? ojojoj... Hoppas verkligen att VI kan komma. ;) Jag tänkte ta med mig brudarna och komma kanske... Om det går bra?? Kramar