tisdag 16 februari 2010

Måndagen avklarad... men inget mer struket från listan

Jaha... så har måndagen förlöpt utan att jag har hunnit göra ett enda vettigt... mest plockat och städat undan lite på jobbet. Kändes som jag hade bomull i huvudet mest hela dagen och jag fick huvudvärk lite senare också... sedan började halsen värka och idag känns det inte alls bra.... ont, svullet och jag är trött som en jag vet inte vad... har sovit som en kratta kanske mest pga av halsen. Trodde jag skulle få feber också i natt, men ännu så länge klarar jag mig visst.

Tillbringade kvällen med att göra bokslut för vår vägförening. Det ska ju göras och nu fick jag veta att årsmötet blir tidigare än vanligt, så det var bara att ta tag i det oavsett hur trött jag var. Jag hann nästan klart också, det hängde på en kassaredovisning som jag inte fått ännu (han skulle komma förbi med den men gjorde det aldrig i går kväll, så jag får vänta in det, men det borde inte vara alltför mycket jobb kvar där). Skönt att få det överstökat.

Tisdag idag... och jag har inget inbokat (till skillnad från resten av veckan)... så jag måste försöka jobba på min artikel som jag har deadline på nästa vecka. Men inspirationen är inte på topp kan jag säga... vill mest bara krypa ner under täcket och se en bra film, sova en stund och bli frisk igen från denhär förkylningen som verkar krypa inpå oss (maken är duktigt snuvig, men har inte ont i halsen).

Något positivt då!!!! Det är fettisdag... jag har tänkt tillåta mig själv att äta en semla idag.... det är ju bara fettisdag en gång per år eller hur!? Så det får bli det jag ser fram emot idag.. semlan!

Ha en bra tisdag.. hoppas jag kan återkomma i slutet på veckan och vara ganska pigg igen...


Inga kommentarer: