torsdag 4 februari 2010

torsdag och yrväder ute

Jaha.. så har snart en vecka gått igen... och vad har jag hunnit, det känns inte som mycket men...

Jag har
- torkat spyor,
- varit i Stockholm,
- jagat optiker till dottern
- handlat
- gjort klart enkäten
- plocka lite i huset
- tvätt...

Jaa.. det är en del ändå och det är fortfarande bara torsdag.

I måndags natt fick sonen magsjuka med allt vad det innebär. Han var dock på benen på tisdagen och igår åt han som vanligt igen.. så det var en racervariant av magsjuka (i och för sig brukar han bli pigg fort).

Tisdag plågade jag mig till Stockholm, trodde hela tiden att jag också skulle få magsjuka väl där, men jag klarade mig. Åt lunch med en fd. kollega på en RIKTIGT kinarestaurang... jättegod mat (även om jag fick göra avsteg från min LCHF). Vi fick dricka te till maten och OJ så gott det var kan jag säga.. så jag köpte med mig en påse. Det var inte billigt, men oj så gott. Annars var det som det brukar i Stockholm, isigt, slassigt och ganska trist. Skönt att komma hem igen kan jag säga.

Var med dottern till optikern igår, men det kan jag säga blev en superflopp... När vi betalat och gjort klart och skulle gå in fick vi beskedet att hon var för liten och att vi var tvungna att vända oss till sjukhuset. Oj så besviken hon blev min lilla tjej... hon har så sett fram emot att få reda på vad som är fel och få glasögon. Nu måste jag jaga skolsköterskan och få remissen så lovade de på sjukhuset att göra vad de kan för att få in henne snabbt... Får lov att ta vård av barn på eftermiddagarna denhär veckan för hon orkar inte en hel dag... tror att det är för att hon anstränger sig så och blir så trött i huvud och ögon ... hon är inte lika hemma, men det beror väl på att hon inte behöver koncentrera sig så.

Passade på att handla när jag ändå var i stan med stumpan och hon tyckte det var en trevlig stund tror jag. Köpte bland annat en stor hallmatta som jag har klippt till och lagt dit och det blev jättebra faktiskt. Nu kan man gå in med snöiga skor och inte halka ihjäl sig och den är fantastisk på att samla upp grus och sand när det nu blir säsong för det.

Själv är jag trött och slut... har äntligen fått klart enkäten (hoppas jag) så jag kan stressa ner lite. Måste hitta tid och ork till min träning men trots att jag bara jobbat halv dag idag så är jag helt slut. Usch... kan det inte bli maj snart... då vi ska på semester... vore så skönt!

Nähä... dags att hämta nästa barn på skolan... Ha en trevlig helg om jag inte hinner skriva mer innan helgen!

2 kommentarer:

Helen sa...

Blä! Magsjuka i familjen är bland det värsta man kan ha, tycker jag. Det blir sånt "före" runt omkring, också. T.ex tvätta sängkläder...( om den sjuka inte hinner till toan )

Hoppas att ni andra klarar er.

Åh, så hungrig jag blev, när jag hörde att du åt god kinamat i sthlm, dags för lunch, med andra ord...

Ha en trevlig helg!

Kram!

Bibbi sa...

Bara att vara tacksam över att det inte blev mer av magsjukan;P
Ska du bänla dig framför tvn i morgon? Själv är jag ju melodifestivalfreak;)
Ha en härlig helg och passa på att koppla av...Bara ett litet tips;P
Kram