torsdag 26 augusti 2010

WOW... jag går ner i vikt... så det stänker om det!!!

Jag var hos konsulenten igår och vägde mig... -4,4 enligt hennes våg. HÄRLIGT. Fick en del skäll för att jag inte suttit still och tagit det lugnt, och helgens jobbande är förmodligen också förklaringen till varför jag mått så dåligt ett par dagar. Igår var jag riktigt under isen, men idag känner jag mig lite piggare. Ska verkligen, allvarligt försöka ta det lite mer lugnt nu. Bara göra sådant som jag kan göra stillasittande, men det ÄR svårt, jag är inte den typen av person riktigt ju.

Känner saknade efter mitt sybord nu. Vi har plockat bort det eftersom vi ska flytta sybordet till en annan plats (där jag får mer plats också) och den platsen är inte klar ännu. Det är massor med saker som ska packas om och allt hänger i varandra nu. Det som ska packas bort från där sybordet ska stå nu ska in i gamla köksskåp som vi ska flytta till tvättstugan och nya köket är inte på plats förrän i början av oktober (även om vi får det i början av september). Svärfar måste komma och hjälpa oss med det elektriska och han har inte möjlighet förrän i början av oktober (det är ju älgjakt också).

Men jag måste börja sy hur som helst snart eftersom klänningen tar lite tid. Jag är inte helt säker heller ännu hur den ska se ut. Det är ju också svårt att veta hur mycket till jag kommer gå ner i vikt innan dess. Det är ju nästan 5 veckor dit och går jag enligt plan ner 2 kg i veckan är det ju 10 kg minus tills dess. Hur anpassar jag en klänning efter det!?!??!!? Nåja, jag får väl göra mönstret nu och sedan börja lite smått om 3 veckor men lämna så pass mycket till sista helgen att jag kan sy in där det behövs. Hade en tröja på mig häromdagen som var ganska lagom (lite, lite stor bara) för ett par veckor sedan, som såg ut som en säck på mig nu, så det var nog sista gången jag hade den nu tror jag. Kommer kännas både konstigt och härligt att få lägga undan kläder, för gott!!!! Har ett par byxor också som är ganska stora nu, men jag får kämpa på och ha dem tills jag kommer i de byxor som jag varit tvungen att lägga undan tidigare.

Det kommer bli så roligt att kunna gå och handla kläder i HELA affären senare när jag kommit mig ner i vikt... istället för att alltid söka sig till detdär lilla, trånga hörnet där alla kläder för större kvinnor trängs på en så liten yta som möjligt. Tänk att kunna köpa ett par vanliga jeans till exempel. Men det är långt dit ännu, jag får nog fortsätta botanisera bland de större storlekarna ett tag till. Men jag har lagt märke till att storlek 46 & 48 av de större kläderna ofta är kvar när det är rea, 50-52 är nästan alltid helt slut, så där kan jag ju vinna lite!!!

Det ser ut att bli fint väder i helgen så jag hoppas vi kan börja höststäda lite ute. Vinbären behöver plockas ner, rabarbern skördas, tomaterna städas undan (det är en del kart kvar, men de får nog lov att mogna inne i solen skulle jag tro, det är för kallt ute nu (+11 idag), sommarmöbler städas undan och häck och gräsmatta klippas. Jag känner mig lite handikappad där för jag kan ju inte göra så mycket av det. Häcken kan vi i och för sig vänta lite med, men vem vet om vädret blir fint igen så det går. Hösten verkar ska bli en såndär regnig och trist tillställning, och häcken går ju inte att klippa om det inte är fint, eller i varje fall torrt och uppehåll. Sedan måste vi se över carporttaket som läcker lite ibland. Det är måsten... sedan har vi stenplattor kvar att lägga. vi köpte nya, men det blev inte så bra, så vi måste köpa ytterligare nya, men jag tror vi väntar på rabattchecken från k-rauta eftersom vi handlat så mycket där borde vi få en rätt rejäl nu. Sedan är det ju inte direkt lugn sysselsättning att lägga sten heller, så där föll den aktiviteten. Men plocka vinbär borde jag kunna göra i helgen och kanske försöka koka saft på dem direkt, så slipper vi fylla upp frysen nu innan jakten (= kött i frysen).

Måste försöka ta ett ordentligt ryck på jobbet idag. Sitter hemma för att få lite lugn och ro och göra detdär lilla extra som jag behöver få gjort. Inte för att jag är efter, men jag riskerar att bli om jag inte tar tag i det. Måste också försöka samla lite till helgen vi ska fixa med köket, det kommer att bli mycket då och lite jobbat på några dagar gissar jag.

Ha en riktigt bra dag, trots regntunga skyar!

2 kommentarer:

Saring sa...

WOW!!!! Vilken härlig läsning!!! Så himla starkt jobbat!
Hejjahejja dig!

Helen sa...

Grattis till din viktminskning!! Bra jobbat!! Jag förstår att du känner dig nöjd!

Jag vill inte börja höststäda redan. Jag hoppas att vi ska få tillbaka lite värme och sol innan det blir höst på allvar, men nog känns det kallt och ruggigt ute.

Tack för dina fina ord inne hos mig, det är skönt att höra!

Kram!