tisdag 24 augusti 2010

dag 6

och det går som på räls... Jag tänker inte utan gör bara min soppor till frukost lunch och middag. Att sedan fundera ut vad resten av familjen ska äta är det som skapar större problem. Jobbigt att försöka laga mat utan att smaka på den också. Inser också ett beteende som jag måste sluta upp med igår när jag lagade mat. Jag har en tendens att smaka på allt och småäta av det jag ska laga till, således har jag hunnit äta en del innan jag ens sätter mig vi matbordet. Så det får jag lov att vänja mig av med. Men det borde jag kunna klara under denhär 10 veckors-perioden som jag äter bara soppa. Jag hoppas att jag hinner glömma en del olater tills dess. Sedan vet jag ju inte vad som händer efter de 10 veckorna. Det får vi se när jag kommer dit.

Igår var vi sååå trötta både maken och jag, så det blev en lugn kväll i soffan efter några telefonsamtal till väninnor. Vi såg Fångarna på Fortet och jag tyckte det var helt OK. Däremot förstår jag inte riktigt strategin att sända varje kväll i tre kvällar på rad, det blir ju lätt tjatigt på det sättet, men vi kan ju spela in och titta på när vi har lust.

Idag är det min älskade makes födelsedag. Hipp, Hipp, Hurra för honom. Vi ska fira honom lite ikväll med paket och tårta. Undra om det finns tårta på "pulver" ;-) Nädå... det känns inte som någon stor sak att låta bli tårtan faktiskt, jag har ju mitt mål!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ser att vi borjade ungefar samtidigt med cambridge :)
onskar dig lycka till.