torsdag 19 augusti 2010

Så... nu är jag igång... DAG 1

Nu kommer nog fokus på bloggen att ändras lite tror jag så jag kan skriva av mig lite kring vikten och viktminskningen... Igår var jag hos Cambridge-konsulenten första gången. En jättetrevlig och oerhört sprulande personlighet som säkert kommer att kunna peppa mig genom denhär första jobbiga fasen.

Så idag har jag för första gången druckit en shake till frukost utan att vara totalt äcklad. Den var lite söt tyckte jag, men det gick att dricka. Jag tror inte att jag kommer att njuta i fulla mått under denhär sopp-perioden, men går jag ner i vikt är det värt några veckors lidande. Hon menade att jag skulle kunna tappa 20 kg under 10 veckor nu. Det känns lite främmande och jag sa till maken igår att troligen kommer inte psyket hänga med riktigt, men det får väl lov att komma ikapp.

Om jag går ner som genomsnittet så ska jag ha tappat 10 kg tills jag ska på bankett i Stockholm... med finklänning och allt. Jag tror jag väntar lite med att sy nu så får jag se vad jag ligger på när det börjar vara dags. Ska bli roligt att åka ner samtidigt som jag redan nu oroar mig för hur jag ska få ihop Cambridge med bankettmiddag och gemensamma middagar. Men det ger sig väl.

Så just nu sitter jag här på jobbet och känner mig lite lagom hungrig, men ändå inte skrikhungrig och försöker peppa mig själv så gott det går att NU är det som gäller... JAG ska klara dethär denhär gången OCH jag ska hålla mig kvar på min målvikt, det är det viktigaste!

Inga kommentarer: