måndag 23 augusti 2010

Dag 5

och lite svag känner jag mig. Inte så hungrig längre, men lite lätt i huvudet. Maken säger att jag har dålig andedräkt och luktar lite illa, och så är det väl att vara i ketos antar jag. Ska fråga min konsulent på onsdag när jag träffar henne.

Helgen har bestått i att lägga golv i vardagsrummet och arbetsrummet. Oj så fint det blir. Vardagsrummet är inte helt klart dock eftersom vi måste göra hallen också samtidigt, men större delen är färdig. Om jag orkar ikväll ska jag sätta tapeten klart i vardagsrummet också, men det får vi se om. Jag är lite trött efter helgen känner jag. Jag fick ju order av konsulenten att sitta still och ta det lugn, men jag är ju inte en sån person, vilket jag försökte förklara för henne. Vi får som sagt se vad hon säger på onsdag.

Vikten då... joo, byxorna kändes lite stora i morse måste jag säga. Jag har dock bestämt mig att inte ställa mig på vågen förrän på onsdag, det blir så oerhört fokuserat på vikt om jag ska göra det i tid och otid, så det får bli så. Men man kan ju känna i kroppen hur det känns. Härligt känns det.

Barnen tar det hela bra också. Var lite orolig över att de skulle vilja äta samma som mig, matvägra sin mat eller på något annat sätt påverkas, men de verkar inte bry sig nämnvärt. Skönt. Sedan har vi börjat prata lite om vad som är nyttigt och inte, framför allt med dottern så hon ska börja fundera lite över det själv. Hon är lite i farosonen och ser lite ut som jag när jag var liten och bromsar hon inte i tid så blir det jobbigt framöver. Hon fick ju inte den bästa starten i livet heller eftersom hon var så tung redan då (5 kg, 2 veckor för tidigt).

Detta är livet på en pinne hos mig... just nu skiner solen, för 5 minuter sedan regnade det... så vädret bjuder på vad som helst idag!

Inga kommentarer: