fredag 27 augusti 2010

Inser kanske inte själv

vilken bedrift det faktiskt är att sluta äta helt och ersätta alla mål med pulversoppa. Har hittills inte riktigt fattat det, utan allt fokus har varit på att faktiskt få i mig vatten och låta bli att stoppa något i munnen som inte ska in där... och givetvis på att gå ner i vikt.

Mitt humör har dock blivit lite vresigt och irriterat och jag har väldigt kort stubin igen... det skulle ju komma första veckan och maken konstaterade att det gjorde det inte... det verkar komma nu istället. Kanske är det lite för att jag faktiskt inte kan göra det jag vill göra... dvs hålla på med renoveringen... jag måste ta det lugnt... Men frågan är om jag fixar det?!?!?!!? Sååå svårt.

Igår satt jag hemma och jobbade och fick lite gjort på min artikel (jag måste presentera ett utkast i början av september)... och sedan såg jag en bra film... Persuation (en Jane Austen... älskar verkligen hennes böcker och filmerna är så fint gjorda (de flesta i varje fall)).

Idag ska jag fortsätta skriva och försöka komma vidare i artikeln... körde fast i några statistiska frågeställningar igår som jag inte riktigt kan lösa... behöver mer statistikkunskaper känner jag, men hur ska jag lyckas få det i mig... jag har ett oerhört motstånd mot det inbyggt i mig! Jag vet ju vad termerna står för, men förstår inte hur jag ska använda dem rent praktiskt... Nån som kan som har möjlighet att upplysa mig!?

Helgen ska jag försöka ta det lugnt bara... blir det fint (som tidningen nu utlovar) så ska jag nog försöka göra lite i trädgården I LUGNT TEMPO... plocka lite vinbär och skörda i trädgårdslandet... det behöver nog rensas lite också I LUGNT TEMPO... (får nog skriva upp detdär på smålappar lite överallt som påminnelse!).

Trevlig helg!

Inga kommentarer: