onsdag 25 augusti 2010

En VECKA!!!

Ohh.. så härligt det känns att ha övervunnit GODISBEGÄRET som annars har gäckat mig. Ju mer jag har ätit desto mer sugen har jag varit, så det känns som en stor seger bara det. Okej, det har bara gått en vecka, men jag är verkligen INTE sugen på godis eller sötsaker.

Bakade en kladdkaka till min kära make igår eftersom han fyllde år. Kände inte ens behov av att smaka på smeten och det var INNAN jag ätit. För mig känns det helt otroligt.

Var lite snurrig i huvudet igår och kände mig inte alltför tipp topp igår eftermiddag. Kände att jag ville gå på toa och göra nr 2, men inget kom. Jaha... förstoppning alltså. Stoppade i mig lite linfrö (inte tillåtet jag vet, men vad gör man... de har ju i varje fall noll kolhydrater, men lite energi). Det fungerade och lite senare tog jag mig på toa och det kändes bättre sedan. Måste dricka lite mer vatten kanske för att få magen att fungera. Ska ju till min konsulent idag, så då får vi prata om det.

Var hemskt trött igår kväll igen... och somnade fort när jag väl tog mig i säng (efter en diskussion med vår diskmaskin som nog håller på att ge upp livet... vi får en ny när nya köket kommer, men det skulle vara drygt att stå och handdiska fram tills dess!).

Många som går på Cambridge beskriver att de kan glömma att äta sina soppor för att de inte är hungriga längre... DET stämmer inte på mig... kring lunch och middag är jag VRÅLHUNGRIG och jag kan inte påstå att jag känner mig sååå mycket mättare efter jag tagit min soppa heller, men det får jag väl försöka leva med. Har märkt att de soppor som är söta gör mig lite lätt illamående, så jag får undvika dem, såsom jordgubb, vanilj och banan. Så då blir det inte så mycket kvar som jag tyckte var OK. Grönsaks- och kycklingsoppan är ok och kakao samt kakaomint. Så jag får leva på det helt enkelt. Allt för att undvika illamåendet för det är jobbigt att leva med! Som att vara gravid igen utan att ha något fint att se fram emot. Joo visst jag ser fram emot att bli smalare och piggare, slippa värk i ryggen, men det är svårare mål att se framför mig eftersom jag vägt såhär mycket så länge.

Är lite negativ idag känner jag... inte så jag känner för att skratta och le direkt... men jag har ju såna dagar ibland. Kanske skulle försöka göra något praktiskt med händerna ikväll för att få tänka på något annat... tapeten i vardagsrummet behöver sättas upp som exempel, så vi kan flytta tillbaka bokhyllorna igen.

Inga kommentarer: