onsdag 18 augusti 2010

Det var svårare än jag trodde...

... att komma tillbaka till jobbet och vara produktiv! Det var inte så lätt... jag vet jag behöver göra, men lyckas inte få ner något på pappret... *suck*...

Vill mest fortsätta vara hemma, stöka i huset och fixa iordning allt som ska fixas. Vår renovering blev nog lite större igårkväll när vi i stort sett bestämde oss för att också riva ut vardagsrumsgolvet och byta det mot samma laminat som vi lägger i övriga huset. Det blir definitivt snyggast och parketten behöver slipas (det kostar dock lika mycket som att lägga nytt och tar förmodligen längre tid än att lägga nytt).

Idag ska jag också inleda en ny fas i livet... NU FÅR DET VARA NOG-fasen... Jag har känt hela sommaren att jag mår inte bra av att väga så mycket som jag gör. Så jag bestämde mig att när semestern är slut så måste jag göra något åt det. Vad då??? Jag har testat viktväktarna... inget för mig.... testat GI... fungerade väl sådär.... testat LCHF... visst fungerade, men blev för komplicerat med flera olika rätter till familjen... visst gick jag ner i vikt också men som läkaren jag träffade i måndags sa, "visst, kan fungera men vi vet inte vad det gör med blodfetterna på lång sikt"... håller med!... så vad är kvar??? operation är ett alternativ, men jag känner att det är väldigt mycket biverkningar som man kanske får leva med resten av livet, så jag har det som sista alternativ. Har läst en del om Cambridge-metoden i sommar och bestämde mig för att ge det en ÄRLIG chans! Idag ska jag träffa en konsulent för att få höra mer och om det verkar OK ska jag köra igång DIREKT... inget att gå och dra på! Åhh så glad jag blir om det kan vara något för mig. Det blir säkert kämpigt, men jag är inte den som ger mig i första taget om jag ser resultat!

En sista droppe var igår när jag kom in till chefen och pratade en kort stund... han svarade på min fråga och sedan utbrast han... "är du gravid"... det svider att höra. Jag skrattade bort det och sa bara ... näääeee... jag är bara tjock... men det var inte roligt att höra. Och visst, den klänningen framhäver magen mer än nödvändigt, men säger man verkligen så... Nåväl.. han fick mig bara att bli än mer bestämd!

Inga kommentarer: