söndag 29 november 2009

Åhh... så söta ni är!!! Jag blir alldeles rörd!

Är tillbaka igen i Ume... resan gick bara fint och jag kom hem med tre fullspäckade ICA-tygkassar med kött. Fick låna lite frysutrymme av en snäll och rar värdinna (tänker lite extra på dig... du förstår säkert vad jag menar) till skinkan och köttet till kalvsyltan eftersom de inte fick plats. Det tog mig och pappa två dagar att skära ner köttet och mala köttfärs, så lite slut är jag allt.

Ha en riktigt trevlig tur och sonen var riktigt duktig... pratar gör han hela tiden, så pappa fick nästan skavsår i öronen, men han hade roligt med kusinerna (kul att det var hemma) och jag fick några trevliga pratstunder. Jag fick också vara med på ett ljusparty och gissa.... gissa vilka fina saker det fanns. Så vackra ljusstakar och ljus... ville bara ha allt... men jag fick lov att begränsa mig. Men hon som höll i partyt kunde tänka sig komma hit och ha, så kanske nån gång jag har ett här hos mig! (säg till om du känner dig sugen ;-).

Det snöade när jag åkte hem så det var lite jobbigt att köra. Det var ganska halt bitvis också, men vi kom hem i ett stycke. Sonen var sååå duktig att bara sitta och se TV hela vägen. Tänk om man fick göra det istället för att köra bilen :-).

Tack alla söta för kommentarerna på förra inlägget, jag blev rent rörd... OCH jag håller på att kämpa på! Jag har inte tagit EN godisbit sedan i måndags, så i morgon är det 7 dagar! Jag känner mig jättestolt över mig själv och det känns betydligt bättre i magen kan jag rapportera, så det var nog allt socker jag smällde i mig. Sonen satt och smaskade godis i bilen, men jag kände mig inte särskilt sugen. Jag köpte en påse jordnötter, men över halva var kvar när jag kom hem igen... SÅ skönt. Nu är det bara att fortsätta kämpa på och till jul har jag lovat mig själv att jag får äta, men misstänker att det inte kommer vara särdeles gott (förutom knäcken då förstås!). Jag åt lite chips hos min svägerska när vi satt och myste med film en sen kväll men bara lite och jag åt en glass nu efter maten, men det var faktiskt INTE god... inte ens chokladen utanpå var god. Kändes lite konstigt att kasta bort den istället för att äta upp den som jag brukar göra, men jag var stolt över mig själv efteråt.

Hoppas du har haft en skönt första advent.. här har städats och pysslats. Det brukar ta nästan hela dagen att fixa fram alla julsaker, så också i år. Allt som är kvar är lucian (en jättevacker docka som jag fick av pappa som vi hade när jag var liten OCH som pappa vann när han var liten) och julgranen. Dessa saker får dock vänta tills det är dags. Måste nu bara fixa julklapparna. Vi är i stort sett klara med barnen, och vi ska inte köpa mycket till varandra... men något litet ska gubben få. På fredag firar vi 10-års jubileum... det är 10 år sedan vi träffades... jösses vad tiden går fort. Ska bli en mysig eftermiddag med bad, middag och kanske bio.. vi får se.

Inga kommentarer: