onsdag 4 november 2009

Så blev det klart...nästan i varje fall

Även om jag var trött så jag bara ville krypa ner i soffan med barnen och se TV, tog jag tag i arbetsrumsprojektet igårkväll. Det var ju bara att sätta tapeten... allt var ju förberett.... så jag drog igång.

Såhär såg tapeten ut innan... Det var fullt med hål, riven tapet och allmänt trist (bården har jag börjat riva dock här... synd på den dock, den var så söt med änglar på).

Det gick ganska bra att sätta tapeten faktiskt... det gick rätt så fort. På 3 timmar hade jag fått upp tapeten i hela rummet... och vilken skillnad det blev!!!


Nu ska jag bara få tillbaka listerna. Var på Returbutiken igår. Ibland tror jag folk underskattar att gå dit och titta innan man handlar nytt. Jag ville ha en vägghängd bokhylla ovanför skrivbordet. Det är ju bra om man kan sätta hyllorna på lite olika höjd OCH rummet är så litet, att golvytan är ovärderlig. Med mycket god hjälp fick vi ihop en bra hylla på Returbutiken för blott 500 kronor. Hittade en jättesöt fönsterlampa också som jag köpte för 50 kr. Den var tänkt till fönstret på jobbet, men nu kommer den hamna i det nya arbetsrummet.

Jag kommer till och med att få plats med pianot därinne nu, känns jättebra faktiskt och nu kanske man kan spela lite när man har lust OCH barnen kan spela på det om de vill utan att de måste klättra på stolar. Jag fick ju ett piano när jag fyllde 30. Ett modernt som går på ström, men det mest praktiska är att man kan sätta i hörlurar och så hör bara jag vad som spelas... då spelar det ingen roll att man klinkar... eller hur!?


Tapeten går i ljust grönt med små vackra kvistar av något bäraktigt.. undra just vad det är. Känns precis lagom mycket och rummet blev ljust och varmt... Grön är ju en färg som inger lugn och det stämmer... känns som det blev lugnt och trevligt i rummet... Vi tillbringar ju ganska mycket tid i arbetsrummet eftersom alla sitter med datorerna ibland och jag jobbar hemma minst en dag i veckan just nu. Så det känns som ett viktigt rum i huset.

Det blir lite möbler över sedan vi har fixat till arbetsrummet... men de får vi spara och ställa upp på vinden så länge. Man vet ju aldrig om man får nytt av dem senare eller så. Det är en jättebra bokhylla som är låg. Passar säkert i barnens rum senare i livet. Jag fick den själv innan jag flyttade hemifrån av mamma och pappa.

Jag lovar mer bilder när jag har fått allt på plats i arbetsrummet och fått in möbler igen. Hoppas jag orkar fixa det mest ikväll. Imorgon kväll har vi möte för att skriva ihop en skrivelse till kommunen om skolan här i byn. Det känns som vi har upploppet kvar nu... sedan kan vi inte göra så mycket mer därefter. Har börjat få in en del enkäter också, men det saknas fortfarande en hel del. Hoppas föräldrarna tar sitt ansvar och fyller i enkäten, det ÄR viktigt! Hoppas alla inser det!

Nähä... dags för jobb... i eftermiddag kommer bokbussen och sedan måste jag ta dottern till stan och handla vinterskor, hon har inte ett par... sonen har flera eftersom han ärvt av dottern. Hoppas vi hittar något snabbt, för jag är inte särdeles förtjust i att köpa skor med dottern... allt är för trångt, för fult, för smalt, för stort, nej usch inte de... jag hade hoppats och trott att det skulle komma senare i livet, men vi har det kriget nu för fullt!

Ha en riktigt bra onsdag!

PS. ryggen är bättre faktiskt... kanske sätta tapet var nyttigt... att röra på de stackars mördbultade musklerna :-)


2 kommentarer:

Helen sa...

Så duktig du har varit!! Och vilket bra resultat det blev!

Blev lite fnissig när jag såg "före"-bilden. Vi har en exakt likadan änglabård i vårt allrum till en rosa tapet!!

På din nya tapet tror jag att det ska föreställa en olivkvist. Jättefin!

Lycka till med skoprovningen!

Kram!

Malin sa...

Va fint det blev i rummet! :) Alltid roligt med lite förnyelse, vårat kommande projekt är trappen... huuua! :)