tisdag 3 november 2009

Idag regnar det i varje fall inte... än

Det är verkligen grått och trist nu, men så är vi ju inne i november också... oj så tiden går fort.

Igår var jag till en naprapat med min ömma rygg (jag skulle egentligen gå till massör, men min massör hade inga lediga tider). Han masserade en stund och bände och grejade en del. Det gjorde ont som tusan.. men lite bättre känns det idag. Men lite sadist måste man nog vara för att vara naprapat eller hur!? Han är duktig på det han gör denhär killen, men inte alls så rolig som person. Ganska korthuggen och snabb i sitt sätt... passar inte mig alls. Men visst, han fick till en del, men jag har fortfarande rätt så ont. Hoppas det släpper efter och blir bättre snart.

Igår tillbringade jag kvällen med dels att prata med sonen om att det är fel att slåss (han smockade till en kille på dagis... såå olikt honom. Men oj så ångerfull han var.. så det var positivt att han kände att han gjort fel i varje fall) och dels i bilen. Jag satt och åkte runt i byn och delade ut lappar om föräldramöte nästa vecka. Jag blev så glad igår att jag lyckades få dit hon som är ordförande i nämnden att medverka på föräldramötet OCH se skolan samtidigt. Nu har jag fått fler indikationer på att vi kanske får vår utbyggnation i den reviderade budgeten, men jag tänker inte lägga mig ner och vänta in beslutet, utan kämpa för vår sak till slutet. Den dagen vi får ett positivt beslut kommer jag att sluta kämpa. Det blir mycket jobb veckan som kommer med skrivelse som ska skrivas ihop och en enkät som ska sammanställas, men det är värt det om vi får vår utbyggnation av skolan!

Ikväll måste jag försöka ta tag i tapeterna igen... får se när jag kommer mig hem från jobbet. Ska åka och titta på hyllor idag.

Ha en bra tisdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat med arbetet kring utbyggnaden! :)

På tal om naprapater så brukar jag gå till en kille, Erland Wilhelmsson, som är helt suverän. Två av mina kollegor är av samma uppfattning. Han är mycket trevlig och lättsam och väldigt duktig på det han gör. Jag har tänkt att boka in en tid hos honom snart då ländryggen har börjat att krångla. Hans praktik heter Rygg- och Muskelakuten och ligger väst på stan.