fredag 6 november 2009

ännu mer snö!

Inatt har det singlat ner mer snö, så imorse var faktiskt hela gräsmattan OCH vägen alldeles vit. Katten tycker inte om det kan jag avslöja. Hon rusade ut på bron i morse, tvärnitade på kanten och satte sig ner och såg allmänt förvirrad ut. Sedan tog hon prövande några steg i snön men vände lika snabbt. Otroligt nog valde hon att vara ute trots att hon fick chansen att gå in igen innan vi åkte. Men idag kommer jag nog hem ganska tidigt, så hon behöver inte vara ute hela dagen (som igår). Hon har ju ett hus att gå in i också, som jag har isolerat med frigolit runt om, det är bara runt hålet som det inte finns någon isolering. Hon verkar trivas där också, så hon kommer ut därifrån ibland när vi kommer hem.

Igår hade vi möte för att skriva ihop skrivelsen till för- och grundskolenämnden. Det var jag och fyra mammor till som skrev, varav 3 av dem är förskolelärare i grunden. Bra med så mycket kunskap om pedagogik, och det var en intressant och givande diskussion. När de gick vid halv nio satte jag mig direkt och började skriva ihop skrivelsen. Mycket av det jag skrivit tidigare fick vara med, men så la vi till en hel del om lagen och vad barnen har rätt till. Hoppas jag fick fram det mesta på ett bra sätt. Nu har gruppen skrivelsen att läsa (otroligt att jag hann göra klart igårkväll) över helgen.

Helgen ska jag roa mig med enkäten, det kommer säkert ta ett antal timmar bara att knappa in resultatet i datorn, men sedan börjar det roliga: att göra själva analysen. Ska börja skriva lite smått på den rapporten nu redan innan jag gjort analysen (bortfallsanalys och genomförande måste alltid med i början och det kan jag ju skriva nu).

Annars ska jag fortsätta fixa i arbetsrummet. Det ska upp en gardin, jag ska köpa korgar att lägga småsaker i och fixa den sista hyllan till pianot. I eftermiddag ska båda barnen följa med en kompis hem, och jag ska hämta dem vid 5, så jag har några timmar på eftermiddagen och fixa lite. Hoppas jag hinner göra klart, det vore så skönt.

Helgen ska vi ta det lugnt annars. Maken ska spela poker ikväll, så jag blir ensam ikväll... och sedan måste vi lyfta upp lite saker på vinden (cyklar osv.) och ta ner snöspadar, skidor osv. innan det blir för mycket snö så det inte går att komma in på vinden. Sedan är det bara lugn och ro som behövs tror jag. Maken är hemskt tät i näsan, men inte sjuk i övrigt och jag har lite snuva, men inte alls så mycket som gubben. Kanske kan det bli lite lek i snön i helgen om den ligger kvar så länge.

Ha en riktigt, riktigt härlig helg!

Inga kommentarer: