torsdag 5 november 2009

S n ö

I natt har det snöat och oj så ljust och fint det blev. Jag hoppas verkligen att det kan bli LITE kallare och snöa mer så vi får detdär ljusa fina och täcka över allt det grå och trista. Det är en av fördelarna med snön tycker jag. Sedan är det ju ett evigt skottade under vinter, men det får man ta. Det är ju gratismotion i varje fall... och Gratis är gott... som min kära man brukar säga.

Igårkväll lyckades jag få någorlunda ordning i arbetsrummet OCH ordning i köket där vi haft "arbetsrummet" sedan i söndags. Det gick mycket fortare än jag tänkt mig att fixa ordning... hade trott att hela helgen skulle gå åt.. men nu är det ju "beboligt" igen... Ska köpa lite korgar idag och ett par hyllor till.. det blev för lite i allafall. Men det ska nog inte vara några problem att få tag i, det fanns gott om det på returmarknaden. Dock var det lite svårare med konsoller, men jag hittade dessa på en annan butik... visserligen lite dyrare än på Returbutiken, men samtidigt så var ju inte själva bokhyllan särskilt dyr. Ska också sätta upp en list med klädnypor på så vi kan sätta upp barnens alster på väggen. De målar ju så mycket fint, så jag tänkte sätta upp en list och klistra fast klädnypor. På så sätt får vi upp teckningarna utan att skada dem. Tror det blir fint.

Ikväll gäller det att ta fram lite extra kreativitet.... det är skrivardags om skolans utbyggnation. Hoppas alla kommer med vässade argument. Jag hoppas vi kan få klart det hela ikväll så är en sak ur vägen. Sedan är det ju bara att sammanställa enkäten OCH kontakta pressen kvar. Sedan är det bara att göra en snygg presentation på torsdag så att folk verkligen lyssnar!

Idag torsdag är det jobba hårt som gäller. Igår gjorde jag klart ett manuskript som jag har deadline på denhär veckan... ska läsa igenom det nu på morgonen bara och rätta till ev. oklarheter. Skönt (jag hann det innan jag åkte med dottern och sonen på stan och letade skor... OCH vi hittade ett par... hoppas jag.. hon klagade över att de klämde både här och där, men när jag sa att OK, då struntar vi i petshops och åker hem, så blev det annat .. då var dessa skor bäst av de hon provat. De verkar stabila, varma och har rejäl sula, så de borde bli bra! Och lyckan i båda barnens ögon när de fick ta sin veckopeng och köpa något... dottern petshops och sonen en röd legotraktor som han byggde ihop på kvällen sedan och körde med HELA kvällen. Kul att se!).

Ha en riktigt bra torsdag! Det är snart helg....

Inga kommentarer: