fredag 20 november 2009

Börjar känna mig tjatig... men regntunga skyar!

Jaha.. så regnar det IGEN... börjar bli evigt trött på dethär regnandet och trött på mig själv som blir så påverkad av det. Var hos företagshälsan igår och startade upp en serie samtal med en arbetslivsingenjör tror jag det hette.... vi ska prata om vad som triggar min stress och mina stressymtom så mycket... Gissar att det kommer bli en serie tröttsamma upplevelser där jag får vända ut och in på mig själv, men något jag behöver skulle jag tro. Det kommer nog att komma fram en hel del matnyttiga tankar och idéer hur jag kan förändra mitt liv... fast ärligt talat så är jag rätt less på det hela just nu... Kan jag inte få göra som björnen och krypa ner i ide över vintern och vakna pigg och utvilad till våren.

I förrgår var jag dock riktigt duktig och kokade saft och äppelmos... resultatet på bilden. Min älskade dotter satt och skrev etiketterna till flaskorna för brinnande livet. Hon är sååå nära att lära sig läsa nu... kan stava sig fram kortare ord och kortare meningar, men hon ger ju upp så lätt... Märker att hon är frustrerade över att kompisar kan men inte hon, men det är väl en mognadsfråga antar jag. Men fina etiketter fick vi på flaskorna i varje fall och saften fick godkänt också av barnen.


Ska jobba idag egentligen, sitter hemma... men orken och inspirationen har inte riktigt infunnit sig. Måste dock sitta ett par timmar och förbereda undervisning som jag har i december. Bävar redan nu för de långa passen... 8 till 3 varje dag i en vecka... känns tufft måste jag säga... men det är veckan före jul och det är alltid svårt att få studenterna att stanna kvar här istället för att åka hem så tidigt som möjligt. Jag tycker nog att även universiteten borde lägga om terminstiderna att motsvara grundskolans... sluta terminen före jul istället... för det är hopplöst att ha en kurs kring jul. Alla mellandagar räknas ju som arbetsdag, men det går inte att kräva att studenterna ska vara här och det är heller inte realistiskt att tro att studenterna sitter hemma och jobbar på projektarbete om man ger sådant heller.. men nu är det som det är, så jag har inget val än att försöka köra intensivvarianten.

Jag lovade ju bilder från mitt renoverade arbetsrum... det är bara en list kvar som ska upp, men jag drar mig för att såga till den, för det brukar aldrig bli bra när jag sågar... vet inte varför... men vi har inte världens bästa såg heller, så det är säkert en bidragande orsak.

Men såhär såg det ut efter att vi tömt...

Och såhär ser det ut inflyttat och klart... det blev så otroligt ljust och rymtligt... det känns verkligen mycket större... Dessutom fick jag in pianot så att man faktiskt kan spela på det när man vill utan att plocka bort en massa saker osv. Min tjej har spelat flera gånger och börjar visa intresse för att lära sig, så det blir roligt när hon blir stor nog att lära sig.


Ikväll är det tjejfest här på kvarteret (var det tänkt, men bara 6 anmälde sig, så vi bjöd in varsin kompis också).. det är bubbelbad, badtunna, bastu och god mat på schemat. Ska bli jättekul... hoppas bara att jag inte blir sådär trött framåt kvällen... och att mitt hjärta håller sig i schack.. för det har just nu en tendens att hoppa rätt mycket och vara oregelbundet... Inget att oroa sig för men det är ändå irriterande.

Ha en bra fredag och en trevlig helg!

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej och tack för igår! Sitter och försöker hålla ögonen öppna... Inte ens godis hjälper, för jag är alldeles för gammal för att slarva omkring till halv två på natten! Om du vill kan du maila: då kan du läsa min blogg och jag vet på vilken adress jag ska bjuda in dig... Trött: Jenny (som bl a kollat mobiltelefoner idag).