tisdag 17 november 2009

regntunga skyar... igen

Igår regnade det hela, hela långa dagen... så trist... enligt regnmätare hade det kommit 6 mm de senaste 24 timmarna igår kväll. Ja, det säger ju en del om vad det var för väder.

Igår jobbade jag på ganska bra på förmiddagen, men på eftermiddagen tappade jag tempot HELT. Det verkar vara så för mig just nu.. jag orkar en halv dag ungefär, sedan är det stopp! På eftermiddagen lämnade jag iväg lite skräp på återvinningen (att de inte kan ställa dit användarvänliga containrar till alla saker, inte bara pappkartonger. Jag tror att om folk ska orkar sortera sitt skräp måste det vara användarvänligt OCH gå fort! Det får inte bli en börda!

Storhandling och sedan hem och värma på soppan jag gjort dagen innan (fisksoppa.... mums säger sonen, sådär säger dottern) och sedan iväg igen med dottern på gympa i byn (så det var inte så långt). Det var verkligen roligt. De hann göra många olika saker (slutade med inte nudda golv och bli jagade) och dottern som var väldigt skeptisk innan ska definitivt dit nästa vecka igen. Det är bra för hon behöver verkligen röra på sig och upptäcka glädjen med att röra sig också. Hon ser mer och mer ut som mig och verkar vara lika sockerkänslig som jag.

Pratade med min lillebror på kvällen sedan och vi bestämde om när jag ska åka och hämta kött. De ska slakta både en kalv och en gris så det blir frysen full med både nöt och griskött. Ska bli gott och billigt och bra! Det blir nästa vecka... sedan är det ju första advent nästa helg... jösses sååååå fort tiden går!

Ha en bra tisdag!

1 kommentar:

Malin sa...

Hääärligt med jul jue! :D Och ni är så välkommen så, vilka ni än blir. :)